وکیل, آموزش حقوق, دعاوی خانواده, مهریه

نمونه رای و تجدیدنظر دادخواست طلاق زوجه به صورت غیابی

وکیل طلاق زوجه غیابی

در این پست به ارائه نمونه دادخواست طلاق زوجه و رای دادگاه تجدید نظر خواهیم پرداخت. در این پرونده خانوادگی اشاره شده است که زن پس از عقد شدن توسط مرد مدل زیادی است که زندگی مشترک را به دلیل عدم رجوع مرد آغاز نکرده است. و همچنین شوهر دارای سورفتار و اعتیاد است. ایشان در هیچ یک از جلسات دادگاه با وصف ابلاغ شرکت نکرده و و همچنین اقدامی برای ایجاد زندگی مشترک و تمکین زوجه و صلح و آشتی انجام نداده است. از آن‌جایی که خوانده رضایت به طلاق توافقی و طلاق بدون نیاز به زوجین ، نیز نمی‌دهد نیاز به انجام طلاق یک طرفه به صورت غیابی طلاق زوجه از طریق وکیل طلاق در شیراز در این دعوی حقوقی وجود داشته است.

در صورت نیاز به مشاوره حقوقی، بهره گیری از خدمات حقوقی تخصصی وکیل فعال پایه یک خانواده در شیراز می‌توانید جهت هماهنگ به شماره تماس‌های رسمی این دفتر پیامک ارسال کرده یا تماس حاصل فرمایید تا تعیین وقت صورت گیرد. ارسال پیامک یا تماس جهت تعیین وقت: 09177872219 – 09177872219

وکیل طلاق زوجه غیابی

مشاوره وکیل طلاق زوجه غیابی

رای دادگاه در خصوص درخواست طلاق زوجه

در خصوص دعوی خواهان به طرفیت خوانده به خواسته طلاق به خلاصه اینکه طبق محتویات پرونده رابطه زوجیت در میان طرفین احراز گردیده خواهان اعلام داشته که در سال ——صیغه عقد در میان ما جاری گردیده هنوز زندگی مشترک را آغاز نکرده‌ایم دختر هستم از دادگاه می‌خواهم که حکم طلاق صادر نماید و از مهریه نیز صرف نظر می‌کنم. ایشان سوء رفتار شدید دارد و معتاد به مواد و ماریجوانا است، اداره ادامه زندگی مشترک امکان پذیر نمی‌باشد.

عدم حضور خوانده در جلسات دادگاه و داوری

خوانده در هیچ یک از جلسات با وصف ابلاغ قانونی حضور نیافته و از خود دفاع نکرده پرونده بدواً منتهی به صدور دادنامه به شماره **— گردیده و طی آن دعوی خواهان بلا دلیل تلقی حکم به رد آن صادر می‌شود بر اثر اعتراض خواهان پرونده در شعبه —- دیوان عالی کشور مورد رسیدگی مجدد قرار گرفته به شرح دادنامه *** اعلام داشته‌اند که زوج نه در مقام تشکیل زندگی زناشوئی است و نه در صدد دعوت زوجه به تمکین است و نه طالب صلح و آشتی و حتی نسبت به هیچ یک از اظهارات خواهان تکذیبی ننموده، دادگاه قرار ارجاع امر به داوری نیز صادر نکرده و جهت دقت در شروط عقدنامه و اتخاذ تصمیم نهایی به همین دادگاه محول می‌شود.

بذل مهریه و حق طلاق زن به صورت غیابی

دادگاه با تعیین وقت رسیدگی از طرفین دعوت نموده ولی زوج با وصف ابلاغ قانونی حضور نیافته و لایحه نیز نداده است دادگاه نظر به این که مساعی و کوشش دادگاه و داوران طرفین در امر سازش و اصلاح ذات‌البين زوجه مؤثر واقع نشده و زوجه احراز بر طلاق دارد و با عنایت به مؤدای شهادت شهود و اوضاع احوال قضیه و نظر به این که زوجه از سال *** بلاتکلیف مانده زن جوان در خلال مدت مدید و طولانی تالی فاسد دارد و ادامه وضع کنونی زوجه توام با عسر و حرج می‌باشد و زوج خود را از دید مأمورین مخفی می‌نماید و با وصف چند بار مراجعه مأمور حضور نیافته و با توجه به نظریه داوران طرفین نظر به مراتب یاد شده دادگاه دعوی زوجه را وارد و تشخیص دادگاه مستنداً به ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی زوجه می‌تواند با مراجعه به دفاتر رسمی طلاق و بذل مهریه و توکیل دیگری اقدام به جاری کردن صیغه طلاق و ثبت مراتب بنماید. رأی صادره غیابی ظرف ده روز قابل واخواهی در همین شعبه سپس طبق مقررات قابل اعتراض در مرکز استان می‍باشد.

مشاوره وکیل طلاق در شیراز

مشاوره وکیل طلاق در شیراز

رای دادگاه تجدید نظر

رأی شعبه ۵ دادگاه تجدیدنظر استان .—. تایید رأی فوق الذكر: شماره دادنامه: -***** تاریخ***- مرجع رسیدگی: شعبه ۵ دادگاه تجدیدنظر استان ..—.
رأی: درخصوص تجدیدنظرخواهی آقای ——- از دادنامه شماره **** صادره از شعبه ۵ دادگاه عمومی تهران نظر به این که ایراد و اعتراض موجه و مؤثری که نقض دادنامه تجدیدنظرخواسته را ایجاب نماید به عمل نیامده است با توجه به رسیدگی و تحقیقات انجام شده و محتویات پرونده اشکال شرعی و قانونی به دادنامه مذکور نمی‌باشد و تقاضای تجدید نظر منطبق با هیچ یک از شقوق ماده ۲۵ قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب نیست بنابراین با رد درخواست تجدید نظر رأی دادگاه بدوی تائید می‌شود. این رأی قطعی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *