وکیل, آموزش حقوق, دعاوی حقوقی, دعاوی خانواده, دعاوی طلاق و خانواده, وکیل طلاق

طلاق و طلاق توافقی چیست؟ وکیل طلاق در شیراز

سریع‌ترین زمان طلاق در شیراز بهترین وکیل

پیش از هر چیز باید یادآوری شود که عناوینی مانند بهترین وکیل طلاق در شیراز یا وکیل خوب یا.. شهرها از نظر جایگاه مقدس وکالت دارای ایراد است و نباید به هیچ عنوان اینچنین عناوینی را مبنایی برای انتخاب وکیل درنظر گرفت. موادی مانند مدت زمان طلاق یکطرفه و مدت زمان سریع طلاق توافقی و مسائل مربوط به مهریه و نفقه و توافقات در چنین مواقعی برای موکل دارای اهمیت است.

طلاق چیست؟ حق طلاق مرد و زن

طلاق یک ایقاع است و از حقوق زوج به‌شمار می‌رود که صرف انشاء مرد، دارای اثر حقوقی می‌‌شود. طبق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی در بخش خانواده، مرد می‌تواند با رعایت شرایط مقرر در این ماده، با مراجعه به دادگاه، تقاضای طلاق همسرش را بنماید. البته این ماده به این معنی نیست که حق طلاق را برای زوجه متصور نشویم. هم زن و هم مرد دارای حق طلاق با شرایط خاص هستند.

حقوقی  09177872219

مشخصات یک وکیل طلاق خوب

مطالعه مستمر حقوقی و اطلاع از آخرین اصلاحات و الحاقات قوانین و آیین نامه‌ها، مشخصه اول وکیل خوب و وکیل طلاق در شیراز یا دیگر وکلای دادگستری است. زیرا آنچه که یک پرونده حقوقی یا کیفری را به سرانجام مطلوب می‌رساند، اشراف کامل وکیل به قوانین است. تجربه کافی، معیار دیگری است که یک وکیل را کاربلد می‌کند. زیرا تفاوت در برداشت‌ها از مواد قانونی، به تفاوت در آراء صادره از مراجع مختلف منجر می‌شود و این تفاوت و اختلافات، ناشی از ابهام در عبارات و نص قانون است. به بیان دیگر، از آنجایی که هر قاضی طبق برداشت‌های خود از قانون، اقدام به انشاء رای می‌کند، تفاوت در آرا و احکام صادره، دور از ذهن نیست.

بنابراین یک وکیل طلاق در شیراز یا یک وکیل خانواده، باید با اتکا به اطلاعات جامع و کامل خود، قاضی را به سوی حقیقت سوق دهد و راه را بر ابهامات و نقص‌های احتمالی قانون ببندد. توان استدلال و استنباط بالا، مشخصه دیگری از یک وکیل خوب و ویژگی‌های اوست. به بیان ساده، استنباط دقیق و جامع از کلمات، واژه ها و اصطلاحات حقوقی برای دستیابی به یک نتیجه مطلوب، نقطه قوت یک وکیل خوب است.

طلاق توافقی و طلاق یک طرفه چیست؟

همان‌طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، طلاق بر خلاف عقد نکاح یک ایقاع است و نیازی به توافق دو طرف ندارد. بنابراین صرف اراده مرد، دارای اثر حقوقی می‌شود. البته منوط به احراز شرایطی است که از آن جمله می‌توان به پرداخت نفقه، مهریه و… اشاره کرد. به‌سبب پیچیدگی مسائل مالی و شرایط طلاق، حضور یک وکیل خانواده اعم از وکیل طلاق در شیراز یا وکیل در تهران، کرج و… لازم و ضروری است زیرا تمام مسائل حقوقی و کیفری دارای پیچیدگی‌های خاص خود هستند. بنابراین حضور یک وکیل در هر پرونده، لازم و ضروری است.

  • طلاق توافقی: راهی برای جدایی زوجین است که در حال حاضر شایع‌ترین شیوه جدایی محسوب می‌شود. در این شکل از طلاق، زوجین بر مسائل مالی و خانواده توافق می‌کنند و در اغلب اوقات، ادامه کار را به یک وکیل خانواده می‌سپارند. به‌عنوان مثال، زوجین ساکن شیراز که قصد جدایی دارند، با مراجعه به یک وکیل طلاق در شیراز راجع به موضوعات مالی از قبیل مهریه، اجرت المثل، نفقه، جهیزیه، حضانت فرزندان و… به توافق می‌رسند و ادامه رسیدگی قانونی و قضایی را به وکیل می‌سپارند. سریع ترین مدت زمان طلاق این شیوه است.
  • طلاق یک‌طرفه: شیوه‌ای از جداییست که برخلاف طلاق توافقی، اراده دو نفر در آن دخیل نیست و صرفاً اراده زن یا مرد، آن‌را آغاز می‌کند. مصداق این نوع از طلاق ماده ۱۱۳۳ قانون مدنی است که این حق را به مرد داده است. البته قانون‌گذار با احراز شرایط مواد ۱۱۱۹ و ۱۱۲۹ و ۱۱۳۰ قانون مدنی، حق طلاق زوجه را نیز قابل می‌داند. بنابراین طلاق یک طرفه از جانب زوجه نیز قابل تصور است. اما این نکته را به یاد داشته باشید که احراز شرایط بر عهده مدعی است که کاری ساده و راحت نیست بنابراین در طلاق یک‌طرفه از جانب زوجه، حضور وکیل طلاق، امری ضروری خواهد بود.

بهترین وکیل طلاق شیراز

گرچه مطابق قانون محدودیتی برای وکلا در موضوع رسیدگی و مکان رسیدگی نیست و هر وکیل می‌تواند صرف داشتن پروانه وکالت، در هر موضوع و در هر جای ایران قبول وکالت کند اما منطقی‌ست ساکنان استان فارس برای رسیدگی به موضوعات خانواده از قبیل طلاق، به یک وکیل طلاق در شیراز مراجعه کنند تا در هزینه‌های جانبی و مالی صرفه‌جویی شود. با یک جستجوی اینترنتی، می‌توان در زمان کوتاهی به تمام وکلای فعال در هر نقطه کشور دسترسی مجازی پیدا کرد اما یک دغدغه مهم برای مراجعه‌کنندگان وجود دارد؛ کدام وکیل بهترین است؟!

زیرا همان‌طور که بیان شد، قدرت استدلال و استنباط، نحوه بیان، احاطه به قانون، مطالعه مستمر اصلاحات قانونی و… ویژگی‌های یک وکیل خوب است که در نگاه اول یا حتی مراجعه چند‌باره نمی‌توان این ویژگی‌ها را متوجه شد! اما راه‌حل یافتن وکیل خوب، پرونده‌های منجر به آراء مطلوب آن وکیل است. یعنی وکیل مذکور، با اتکا به دانش حقوقی خود و استفاده به موقع و دقیق از کلمات، جملات و ارجاع به مواد قانونی، بتواند قاضی پرونده را به سمت حقیقت هدایت کند تا رای مطلوب موکل، به دست قاضی انشا گردد. به‌عنوان مثال، با جستجوی بهترین وکیل طلاق در شیراز، نام‌های گوناگونی به دست خواهد آمد که طبیعتا باید مدت زمان طلاق را حتما در نظر گرفت.

رضایت موکلان از روال رسیدگی به پرونده‌های آنها و صدور احکام مطلوب از نظر موکلان، باعث شده اغلب افرادی که نیاز به وکیل برای رسیدگی پرونده‌های خانواده از قبیل طلاق دارند، به ایشان مراجعه کنند. پس از انجام قانونی مراحل جدایی شاید نیاز باشد با در میان گذاشتن درخواست خود به صورت قانونی درخواست حذف نام همسر از طریق ثبت احوال را نیز را دادگاه مطرح نموده تا در آینده زوجین جدا شده بتوانند زندگی مشترک جدید خود را ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *