وکیل, آموزش حقوق, دعاوی ثبت احوال, دعاوی خانواده, دعاوی طلاق و خانواده, وکیل طلاق

وکیل حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق

وکیل حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق

در این نوشتار به موضوع وکیل حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق پرداخته می‌شود. این طلاق می‌تواند طلاق معمولی و یک طرفه از طرف مرد یا طلاق از طرف زن باشد یا البته نوع دیگری از جدایی که طلاق توافقی نام دارد.

وکیل طلاق توافقی سریع و پاک کردن نام همسر از شناسنامه

در واقع معرفی بهترین وکیل قابل اثبات نیست و با شان وکالت نیز هم خوانی ندارد، وکیل باید در موضوع پرونده دارای تجربه عملی و نظری باشد و تحقیق کافی قبل از تشکیل پرونده به عمل اورد و‌همه جوانب را در نظر بگیرید تا بهترین تصمیم را برای موکل بگیرید.

وکیل حذف نام همسر از شناسنامه: علی دشتی
وکیل پایه یک‌ دادگستری ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

شرایط پاک کردن نام همسر از شناسنامه چگونه است؟

نام همسر با تشکیل پرونده طلاق، نظر به قانون میتواند حذف گردد، برای پاک کردن نام همسر از شناسنامه سند ازدواج و شناسنامه و تشکیل پرونده طلاق لازم است. دادگاه می‌تواند بر اساس اقرار طرفین به عدم ارتباط زناشویی و یا طبق نظریه پزشکی قانونی ضمن صدور رای، عدم وقوع رابطه زناشویی را ذکر نماید.

آیا زوجه یا زوج توسط وکیل می‌تواند پس از صدور رای طلاق توافقی سریع، یا یک طرفه می‌توان نام همسر را از شناسنامه حذف کرد؟

در زمان تشکیل پرونده طلاق لازم است شرایط دادخواست به طریقی باشد که این موضوع در نظر گرفته باشد و‌ در غیر این صورت بدون در نظر گرفتن پرونده طلاق، پاک کردن نام همسر از شناسنامه با مشکل با موانع قانونی روبرو می‌گردد و این از طریق وکیل حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق قابل پیگیری حرفه ای است. همین مورد برای تغییر نام ثبت احوال یا وکیل ارث نیز باید مدنظر باشد.

وکالت پاک کردن نام همسر از شناسنامه: علی دشتی
وکیل پایه یک‌ دادگستری ۰۹۱۷۷۸۷۲۲۱۹

انواع مختلف پاک کردن نام همسر از شناسنامه چگونه است؟

راه اول و بهترین راه این است که ضمن پرونده طلاق، وکیل و موکل بایستی این موضوع را در دادخواست و پرونده طلاق ذکر کنند و رویه های قضایی را در نظر داشته باشند.در غیر این صورت راه دوم قانونی اینستکه اگر پاک کردن نام همسر، ضمن پرونده طلاق میسر نگردد با ازدواج بعدی، نام همسر قبلی از شناسنامه پاک میگردد.

1 دیدگاه در “وکیل حذف نام همسر از شناسنامه بعد از طلاق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *