وکیل, وکیل کیفری

دعاوی کیفری در شیراز وکلای پایه یک دادگستری

وکیل دعاوی کیفری

در این مطلب آموزشی به موضوع دعاوی کیفری در بحث حقوق و حقوق جزا خواهیم پرداخت و به معرفی موارد گوناگون پرونده‌های قضایی کیفری که در کشور ما بیشتر رایج هستند می پردازیم. پس تا پایان با ما همراه باشید

وکیل  دعاوی کیفری در شیراز 09177872219

 دعاوی کیفری در شیراز

دعاوی کیفری در شیراز

دعاوی کیفری چیست؟

دعاوی کیفری در واقع به مواردی گفته می شود که در ان یک جرم رخ داده باشد و شاکی برای ارائه درخواست رسیدگی به این جرم به مراجع قضایی و دادگاه رجوع کرده است. در این گونه از پرونده ها همزمان مجازات قانونی و جبران کردن خسارت وارده در نظر گرفته می شود. این دسته از موارد در واقع یکی از زیرشاخه‌های مجموعه‌ی حقوق جزا هستند و دربرگیرنده‌ی جرم ، مجازات و قوانین جزایی می باشند. در میان برای بهتر شناختن دعاوی کیفری بد نیست کوتاه در ادامه تعریف حقوق جزا را نیز برای شما ارائه دهیم. در کل شکایت کردن از کسی که جرمی را مرتکب شده و کار او برپایه‌ی قانون جرم تلقی می شود و قاضی برای آن شخص حکم مجازات تعیین کرده شکایت کیفری نام گذاری خواهد شد.

جرایم کیفری را می توان به دو بخش تقسیم کرد، یک بخش جرائم قابل گذشت و بخش دیگر جرائم غیرقابل بخشش. دسته ای که قابل بخشش و گذشت در نظر گرفته شده اند از نظر رعایت مصالح اجتماعی و خانوادگی معمولا شرایط خصوصی آن ها بر شرایط عمومی آن ها بالاتر در نظر گرفته می شود و تعقیب مورد وابسته است به شکایت شاکی . حتی پس از اعلام شکایت نیز شاکی می تواند از تعقیب متهم بگذرد. اما جرایم غیرقابل گذشت حتی با رضایت شاکی قابل بازگشت نیست و نماینده جامعه یعنی دادستان قوه قضاییه وظیفه دارد موضوع را پی گیری کند.

حقوق جزا و تعریف آن چیست

در دنباله باید گفت که خود موضوع حقوق جزا بخشی از حقوق عمومی یا همگانی است که در پی این مورد معمولا در نظرم عمومی جامعه و کشور خلل ایجاد می شود. پس از آن برای کسی که جرم را مرتکب شده است مجازاتی برابر با میزان جرمی که رخ داده در نظر گرفته می شود و اما در پایان حتما مواردی برای اصلاح و تربیت مجرم و بازگشت او به جامعه در نظر گرفته شده است. همچنین حقوق جزا دربرگیرنده‌ی قوانینی برپایه‌ی نظارت و بازرسی در بخش اجرای مجازات نیز است. به زبان ساده در دعاوی کیفری به پرسمان‌هایی پرداخته می شود که با جان و مال خانواده و افراد جامعه در ارتباط است ود.

وکیل  دعاوی کیفری در شیراز 09177872219

 پرونده های کیفری در شیراز

وکالت دعاوی کیفری استان فارس چیست؟

چرا از مشاوره حقوقی دعاوی کیفری در شیراز بهره ببریم؟

موضوع پرونده‌های این‌چنینی نیاز به بررسی دارد. برای نمونه طرح دعوا و گونه ی دعوی ، زمان مطرح کردن شکایت و چگونگی تنظیم برگه های قضایی از جمله لایحه دفاعیه ، اظهارنامه ، دادخواست و شکواییه و غیره در چنین مواقعی لازم است و با سرنوشت موکل گره خورده است. در این میان باید دانست هر شکایت و دعوا را تنها یک بار می توان مطرح کرد و تا اندازه ی زیادی مطرح نموندن دوباره دعوا امکان پذیر نخواهد بود پس باید با احتیاط و نگرش دقیق این کار شخص دعاوی کیفری در شیراز انجام شود.

فهرست انواع دعاوی کیفری

دعاوی کیفری یک گستره ی بزرگ از موارد و پرونده ها را شامل می شود اما بد نیست به ارائه ی انواع دعاوی کیفری و فهرست دعاوی کیفری که در کشور ما رایج هستند بپردازیم. این موضوع شامل این موارد می شود:
سرقت و دزدی – کلاهبرداری – قتل عمد و قتل غیرعمد – خیانت در امانت – ایراد ضرب و حرج عمدی – ارتباط نامشروع و زنا – تجاوز به عنف – تصرف عدوانی – جعل و استفاده از اسناد و مدارک جعلی – شرب خمر مشروبات الکلی – فروش مال غیر و…

وکیل دعاوی کیفری

در خصوص دعاوی کیفری

کلاهبرداری

کلاهبرداری یکی از دعاوی کیفری است که قابل گذشت نیست. در واقع شاکی اگر حتی از شکایت خود گذشت کند ممکن است تاثیری در تعقیب متهم نداشته باشد. برپایه ی تبصره 1 ماده ی 1 قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس ، ارتشاء و کلاهبرداری نمی تواند مجازات حبس و زندان شخص مجرم را به کم تر از یک سال کاهش دهد. این مورد یکی از موارد مهم و رایج پرونده های کیفری است.

وکیل  دعاوی کیفری در شیراز 09177872219

خیانت در امانت

در وقع در قانون تعریف سرراستی از بزه و جرمی به نام خیانت در امانت نیاورده است اما از دید برخی از حقوق دانان موضوع خیانت در امانت کرداری است که در برابر امانت داری قرار می گیرد. یعنی خیانت در امانت شامل استفاده یا تصاحب تلف یا مفقود کردن هم‌زمان با سوء نیست مالی که از سوی مالک یا متصرف قانونی به کسی سرپده شده و قرار بر بازگشت دادن و استرداد آن بوده

سرقت و رابطه نامشروع

سرقت و دزدی نیز از دسته دعاوی کیفری هستند که در کشور ما رایج است.و رابطه نامشروع نیز از مواردی است که از دسته پرونده های رایج به شمار می آید. تخفیف در مجازات می تواند شخص را به جامعه و خانواده بازگرداند.

15 دیدگاه در “دعاوی کیفری در شیراز وکلای پایه یک دادگستری

  1. مهدی گفت:

    با سلام آیا جناب وکیل وکالت پرونده رابطه نامشروع رو هم انجام میدن؟

    1. gardanandeh گفت:

      جهت دریافت در زمینه پرونده مورد نظر با شماره تماس 09177872219 تماس حاصل فرمایید

  2. رضا صدر گفت:

    با سلام ودرود ببخشید قاتل فراری در حکم غیابی محکوم شده به سرقت مسلحانه وقتل در اجرای چگونه میشود نامبرده را دستگیر کرد. چند مورد ادرس و سیم کارت همراه را استعلام کردیم از نامبرده. برای نقطه زنی و دستگیری به کدام ارگان باید جهت دستگیری اقدام نمود با تشکر

    1. gardanandeh گفت:

      بهتر است جهت دریافت حقوقی با شماره تماس درج شده در پست در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *