وکیل, آموزش حقوق

نکات حقوقی و نمونه سند رسمی وکالت در طلاق توافقی

نمونه سند رسمی وکالت طلاق توافقی

چیرگی بر قوانین در دعاوی خانواده و موضوع جدایی و در نهایت از همه مهم‌تر طلاق توافقی برعکس چیزی که به نظر می‌رسد دارای اهمیت است و مشاوره طلاق توافقی باید در این موضوع و در هنگام تنظیم سند رسمی طلاق توافقی ، دارایباشد تا نه به زن و نه شوهر زیانی وارد نشود. این درست است که در طلاق توافقی زوجین بر سر مسائل گوناگون مانند مهریه ، نفقه ، حضانت فرزندان و.. به توافق می رسند اما گاه پیش می آید که به علت نا آشنایی و ناآگاهی از قوانین موارد شبه کلاهبرداری یا دعاوی کیفری به وجود می آید. در نتیجه جهت انجام طلاق توافقی سریع نیاز است که تنها به در این امر مراجعه شود.

نمونه سند رسمی وکالت طلاق توافقی

نمونه سند رسمی وکالت طلاق توافقی

تنظیم سند وکالت در طلاق با حضور وکیل

در تنظیم سند وکالت در طلاق بهتر است وکیل حضور داشته باشد چون ممکن است به علت عدم اطلاعات کامل حقوقی به حقوق زن و مرد لطمه وارد شود و هیچ گاه قابل برگشت نیست. زن حتما باید حق اجرای صیغه طلاق در دفترخانه را در قرارداد درج نماید ( با همراهی وکیل و بررسی تمامی موارد ) و نیز بایستی ضمن عقد خارج لازم وکالت در طلاق را منعقد کرد تا هیچ گاه زن یا مرد از وکالت عزل نگردد.

معنی وکالت در ضمن عقد خارج لازم این است که وکالت در طلاق با این شرط غیر قابل فسخ می گردد. در صورت داشتن فرزند نیز لازم است در خصوص حضانت از فرزند و ملاقات، تعیین تکلیف به صورت رسمی درج گردد چرا که ممکن است بعدا به زوج یا زوجه دسترسی نباشد و مشکلات لاینحلی پیش آید. هم چنین موارد ریز دیگری وجود دارد که باید حتما پیش از اجرایی کرده طلاق توافقی سریع آن را در نظر داشت و تعیین تکلیف پایانی کرد.

شماره تماس و پیامک حقوقی: 09177872219

تفاوت طلاق توافقی سریع و معمولی در شیراز

مدت زمان انجام طلاق توافقی معمولی نزدیک به 3 تا 4 ماه به صورت معمول طول می کشد. طلاق توافقی فوری را تنها شماری از در کشور ایران انجام می دهد که نزدیک به روز ( هفته ) به درازا می انجامد. آن چه که متاسفانه اکثر دفترخانه ها فراموش می کنند این است که حق اسقاط تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی در وکالتنامه قید نمی گردد.

این موضوع باعث می شود طلاق چهل و چهار روز بیش از زمان های عادی به طول انجامد‌. چند مورد دیگر باعث می شود که مدت زمان طلاق توافقی با حق الوکاله طلاق توافقی خوانایی نداشته باشد.

وکیل خانواده در شیراز

مشاوره وکیل خانواده در شیراز

نمونه سند رسمی وکالت در طلاق توافقی

در این بخش یک نمونه سند وکالت در طلاق توافقی را بازگو خواهیم کرد. البته بسته به پرونده و دعاوی خانوادگی و شرایط ن و شوهر سند وکالت در طلاق بسیار خاص تر و متفاوت تر باید توسط وکیل طلاق توافقی تهیه شود.

اما بری نمونه جهت مطالعه و آشنایی کاربران یک نمونه سند رسمی وکالت در طلاق را در بخش زیر بازگو می کنیم.

موکل : آقای نام نمونه
موکل: خانم نام نمونه

حق عزل وکیل: موکل حق عزل وکیل را ضمن عقد خارج لازم از خود سلب و ساقط کرد.

حق توکیل به غیر: دارد

موضوع وکالت: مطلقه نمودن وکیل از قید زوجیت موکل به هر شرط اعم از دریافت مهریه و تمامی حق و حقوق خود و نفقه و نحله و با بذل تمامی حقوق مالی خود ، تعیین تکلیف حضانت فرزندان و نفقه آن ها .اقدام جهت هر نوع طلاق خلع مبارات. قبول مابذل مراجعه به واحدهای مشاوره و تقدیم دادخواست موافق مقررات و قانون مربوط به طلاق و کلیه قوانین اجرایی آن.

عقد قرارداد به وکلای دادگستری به صورت مکرر و به هر نحو مجتمعا و یا منفردا. حق اعتراض تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی و با حق اسقاط اعتراض تحدید نظر خواهی و فرجام خواهی.وکالت در مراجعه به دفتر خانه و اجرای صیغه طلاق و انجام تمامی امضائات مربوطه و تشریفات ثبت طلاق در شناسنامه. گرفتن اصل و رونوشت طلاقنامه. وکیل مرفوم دارای اختیار تام در نفس وکالت می باشد به نحوی که در هیچ یک از مراحل قانونی طلاق امضائات وی بجای موکل نافذ است. موکل تصریح نمود این وکالت ضمن عقد خارج لازم منعقد شده است و بلاعزل میباشد.

شماره تماس حقوقی: 09177872219

نمونه دوم متن سند وکالت در طلاق همراه با مهریه

موکل: آقای نام نمونه

وکیل: خانم

موضوع وکالت: رجوع به دفتری از دفاتر خدمات قضایی و یا دادگاه های خانواده و یا شوراهای حل اختلاف و دیگر مراجع صالحه که مورد تایید هستند، ارائه دادخواست، گزینش و انعقاد قرارداد وکالت با هر یک از وکلای دادگستری در راستای مطلقه نمودن خانم نام نمونه ( وکیل ) از قید زوجیت موکل و درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش یا حکم طلاق به هر قسم از طلاق اعم از توافقی، طلاق بائن، رجعی، خلع یا مبارات و با هر شرط و قرار، وکالت در بذل عین مهریه یا کمتر و یا بیشتر از آن یا معادل آن به هر میزان که وکیل درست بداند و هر شرط ضمن العقد ( وکیل حق دریافت مهریه با وکالت قبول در بذل دارد )،

تعیین تکلیف حضانت فرزندان و زمان و شرایط ملاقات و نفقه فرزند یا فرزندان مشترک و همچنین تعیین تکلیف درباره جهیزیه، نفقه و اجرت المثل، معرفی و گزینش داور و مراجعه به واحد مشاوره و شرکت در جلسات مشاوره با حق توکیل به غیر، تجدیدنظرخواهی و فرجام خواهی و حق اسقاط آن ها به تشخیص وکیل، استرداد دعوی یا دادخواست، حضور در هر یک از دفاتر رسمی ثبت طلاق و اجرای صیغه شرعی طلاق و امضاء کلیه اوراق چک و اسناد و دفاتر مربوطه و همچنین انجام سایر تشریفات لازم و قانونی با اختیارات کامل به نحوی که در هیچ از مراحل نیازی به حضور و امضاء مجدد موکل نباشد با توکیل به غیر و دیگر موارد.

وکیل طلاق توافقی در شیراز

مشاوره وکیل طلاق توافقی در شیراز

وکالت طلاق توافقی سریع در شیراز

همان گونه که اشاره شد انجام طلاق توافقی در شیراز و دیگر استان ها نزدیک به 3 تا 4 ماه طول می کشد و نیاز به حضور در کلاس های گوناگون مشاوره و بهزیستی و .. است.

شماره تماس حقوقی: 09177872219

این طبیعی است که طلاق توافقی با طلاق یک طرفه که مثلا بر اساس اعتیاد مرد به مواد مخدر مانند ماری جوانا یا دیگر موارد شکل می گیرد تفاوت دارد.

2 دیدگاه در “نکات حقوقی و نمونه سند رسمی وکالت در طلاق توافقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *