وکیل, آموزش حقوق, دعاوی طلاق و خانواده

نمونه دادخواست طلاق توافقی و رای گواهی عدم امکان سازش

نمونه دادخواست طلاق توافقی عدم سازش

طلاق توافقی گونه ای از جدایی میان زوجین است که زن و شوهر بر سر مسائلی گوناگون پیش از اقدام به توافق می رسند و سپس از طریق وکیل طلاق توافقی اقدام به انجام قانونی آن می کنند و این مراحل با ارائه دادخواست طلاق توافقی و درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش توسط دادگاه خانواده آغاز می شود و در نهایت دادگاه پس از تشخیص صحیح و قانونی بودن کار گواهی عدم امکان سازش را صادر می کند. برای انجام طلاق توافقی سریع بدون شک در صورتی که توسط مشاوره پایه یک دادگستری انجام شود هم مدت زمان کم تری دارد و هم نیاز به حضور در کلاس های مشاوره و دادگاه نخواهد بود. اما ما در زیر به ارائه نمونه دادخواست طلاق توافقی و نمونه رای دادخواست عدم امکان سازش دادگاه می پردازیم که می توانید مطالعه نمایید.

مشاوره طلاق توافقی سریع در شیراز

مشاوره طلاق توافقی سریع در شیراز

رای و نمونه دادخواست طلاق توافقی ممکن است بسته به شرایط کمی متفاوت باشد و این بستگی به شرایط سنی زوجه و زوج، میزان مهریه بخشیده یا داده شده، نفقه و تعداد و حضانت فرزندان و .. دارد. اما در زیر نمونه دادخواست طلاق توافقی و نمونه رای دادخواست طلاق توافقی که کم و بیش کامل است را خواهید خواند. البته باید اشاره کنیم که قبلا نمونه سند رسمی وکالت در طلاق را نیز در این این پست ارائه کرده بودیم که می توانید مطالعه کنید: نمونه سند رسمی وکالت در طلاق

شماره تماس حقوقی: 09177872219

رای دادخواست طلاق توافقی یا گواهی عدم امکان سازش

در خصوص دادخواست تقدیمی زوجین آقای……… فرزند ……….. و خانم‌.‌‌‌‌‌…….. فرزند……… با وکالت اقای علی دشتی به خواسته صدور گواهی عدم امکان سازش (طااق توافقی) جهت اجرای صیغه طلاق و ثبت آن، دادگاه با عنایت به محتویات پرونده و ملاحظه سند نکاحیه به شماره ترتیب ۶۹۷۹ مورخ ۶۶.۵.۱۴ دفتر اسناد رسمی شمار …….. شیراز که رونوشت مصدق آن ضم پرونده امر بوده و با احراز رابطه زوحیت دائم فیمابین و نظر به اصرار زوجین بر طلاق توافقی و از آن جا که حسب نظر کارشناس واحد مشاوره خانواوه مستقر در مجتمع قضایی مثبوت به شماره ……….. تفریق و جدایی زوجین با ذکر دلایل عدم تفاهم به مصلحت آنان اعلام شده و این دادگاه نیز نظر مزبور را مطابق با ظواهر و احوال زوجین می داند، لذا تقاضای آنان را وارد و موجه تشخیص و مستندا به مواد ۲۵ ؛ ۲۶؛ ۲۹ قانون حمایت خانواده مصوب۱۳۹۱. ۱.۱۲ مجلس شورای اسلامی گواهی عدم امکان سازش بنا بر توافق زوحین و به شرح توافقات ذیل صادر می شود:

زوجه کلیه مهریه ما فی القباله خود راطی سند اقرارنامه شماره ۶۳۷۴ مورخ ۱۳۹۶ ۱۹.۱۱ در دفتر خانه شماره …. شیراز دریافت نمود و ادعایی ندارد. زوجه نسبت به نفقه و اجرت المثل ادعایی ندارد. زوجه جهیزیه خود را هنگام اجرای صیغه طلاق توافقی مسترد می نماید. فرزندان مشترک زوجین کبیر و بالغ می باشند‌. زوجین ادعای مالی دیگری ندارند. زوجه حسب ادعای خود و محاسبه سن متولد ۱۳۴۴ می باشد و یائسه می باشد.

طلاق واقع شده مستندا به مواد بند ۲ ۱۱۴۵ قانون مدنی از نوع بائن یائسه می باشد. رای صادره حضوری و ظرف مدت بیست روز قابل تجدید نظر در دادگاه تجدید نظر و ظرف بیست روز پس از آن قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است. گواهی صادره در اجرای ماده ۳۴ طی سه ماه از تاریخ صدور رای قطعی دارای اعتبار بوده و در صورتی که گواهی مزبور ظرف مدت سه ماه به دفتر خانه تسلیم نگردد یا تسلیم کننده گواهی به دفتر خانه ظرف سه ماه جهت اجرای صیغه طلاق توافقی به دفتر خانه مراجعه نکند یا مدرک لازم جهت اجرا به دفتر خانه ارائه ننماید گواهی صاده از درجه اعتبار ساقط است. اجرای صیغه طلاق حسب ماده ۳۷ همان قانون با لحاظ جهات شرعی با حضور سر دفتر انجام خواهد گرفت.

رئیس شعبه دادگاه عمومی حقوقی خانواد.

نمونه دادخواست طلاق توافقی عدم سازش

نمونه دادخواست طلاق توافقی عدم سازش

نمونه تنظیم دادخواست طلاق توافقی

نام خواهان: کریم ….. نام پدر: نام نمونه / به نشانی: شیراز ……………………………..

نلم خوانده: زهرا…… نام پدر: نام نمونه / به نشانی: جهرم ………………………………

وکیل یا نماینده قانونی: — / —- به نشانی شیراز : …………

مورد خواسته: صدور گواهی عدم امکان سازش

دلیل ها و منضمات دادخواست: 1- رونوشت مصدق سند نکاحیه 2- رونوشت مصدق شناسنامه وکارت ملی زوجین 3- وکالتنامه

شماره تماس حقوقی: 09177872219

شرح دادخواست

ریاست گرامی دادگاه

با درود و عرض احترام

خدمت شما عرض می گردد آقای کریم……. و بانو زهرا در تاریخ 28/03/84 در دفتر ازدواج شماره 1***256 شیراز برپایه‌ی سند نکاحیه شماره 25——–5 با مهریه 153 سکه تمام بهارآزادی و یک دستگاه خودرو به عقد دائم یکدیگر درآمده اند و نتیجه‌ی این ازدواج مشترک میان زوج و زوجه، یک فرزند به نام امیرعلی 9 ساله می باشد. در حال حاضر به دلیل عدم سازش، اینم دو نفر توافق بر طلاق دارند و درخواست صدور گواهی عدم امکان سازش را از محضر گرامی دادگاه خانواده دارند و زوجه همگی حقوق قانونی خویش را به زوج بذل نموده است. بنابر این استدعا دارم حکم مقتضی را در این باره صادر نمایید.

مشاوره طلاق توافقی سریع در شیراز

نوشته های مشابه

5 دیدگاه در “نمونه دادخواست طلاق توافقی و رای گواهی عدم امکان سازش

  1. شهرام - ف گفت:

    آموزنده بود و عالی. در واقع برای ما وکلای تازه کار این دست مسالب خیلی مفید هست. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *