دعاوی طلاق و خانواده

مشاوره حقوقی طلاق توافقی سریع شیراز مراحل و مدارک

حقوقی طلاق شیراز

سریعترین و فوری ترین زمان طلاق توافقی، چه‌مدتی زمان‌ میبرد ؟

بهتر است زوجین قبل از اقدام به طلاق در مدت فوری و سریعترین زمان ، ابتدا با کمک متخصصین روانشناس جهت صلح و‌سازش تلاش کنند خصوصا اگر دارای فرزند هستند، در شرایطی در صورتیکه در رابطه زوجین بیم ضرب و شتم و یا قتل و یا افسردگی بیشتر باشد و‌ حتی با روانشناس نیز صلح و سازش نگردد، طلاق در مدت زمان دو هفته امکان پذیر است.

ایا طلاق توافقی فوری در سریعترین زمان بدون حضور زوجین امکان پذیر است ؟

قبل از اقدام به طلاق توافقی فوری بهتر است زوجین با متخصص روانشناس به صلح و‌سازش برسند
در شرایطی در صورتیکه ، در ادامه رابطه زوجین، بیم ضرب و شتم و یا قتل ، و‌ یا افسردگی بیشتر باشد و یا وضعیت بحرانی باشد، و حتی با روانشناس نیز صلح و سازش انجام نشود ، طلاق توافقی ، در مدت زمان دو‌هفته طی شرایطی بدون حضور زوجین ، در شیرازو لار و‌لامرد و‌بوشهر و یاسوج و مرودشت و…. امکان پذیر است.
و حتی اگر زوجین در خارج از کشور نیز باشند؛ میتوانند از طریق سفارت ، اقدام به ارسال وکالت جهت پیگیری در دادگاه شیراز کنند.

 

حقوقی در زمینه طلاق توافقی سریع 091777872219

چگونگی انجام مراحل طلاق توافقی

در طلاق توافقی شیراز ، زن و شوهر باید در خصوص مقدار مهریه ، حضانت فرزندان، اجرت المثل ایام زناشویی و زندگی مشترک و نفقه، حقوق مالی و دارایی‌ها نزد وکیل دادگستری و در این دفتر وکالت توافق کنند، وکیل نیز بر حسب توافق های ایشان، برای صدور حکم طلاق اقدام می‌نماید.

به یاد داشته باشیم که پیش از هر اقدامی باید با استفاده از کلاس های مشاوره مختلف و کمک خانواده و .. از هر گونه طلاق و جدایی جلوگیری کنیم چرا که عواقب بسیار ناخوشایندی هم برای اشخاص و هم برای جامعه دارد. در نهایت اگر تمامی مراجع و زن و شوهر طلاح را بر جدایی دیدند می توان نسبت به طلاق اقدام نمود.

نکته مهم دریافت مشاوره و تصمیم

نکته بسیار مهم که باید به آن توجه کرد این است که به دلیل اهمیت موضوع خانواده زوجین باید بارها و بارها و به مدت طولانی به صورت خودخواسته به انواع مشاوره‌های خانوادگی یا روانشناسی مراجعه نمایند و از ریش سفیدی اطرافیان و اقوام و خویشان و بزرگان محل بهره ببرند تا زندگی مشترک خود را نجات داده و کانون گرم خانواده را مجدد به گرما برسانند. تنها در صورتی که متخصصان و مشاوران در نهایت تشخیص دهند که جدایی بهتر از ادامه دادن زندگی مشترک است طبق قوانین انجام مراحل طلاق توافقی امکان پذیر خواهد بود. پس بهتر است پیش از هر اقدامی تمامی مراحل مشاوره حقوقی و خانوادگی و روانشناسی را انجام دهید.

حقوقی در زمینه طلاق توافقی سریع 091777872219

طلاق توافقی شیراز وکیل پایه یک

طلاق توافقی شیراز وکیل پایه یک

برتری‌های طلاق توافقی در صورت تایید قانون

  • تنها طی  روز حکم قطعی طلاق توافقی صادر خواهد شد.
  • در صورت نیاز هیچ گونه الزامی برای حضور یافتن زن و شوهر در دادگاه نخواهد بود.
  • همچنین در صورت پذیرفتن پرونده از سوی وکلای این دفتر وکالت نیازی به حضور در جلسات مشاوره و داوری و غیره از سوی طرفین نیست. در صورتی که قانون آن را بپذیرد
  • توافقی های زن و شوهر از سوی وکیل امور خانواده صورت جلسه و طبق این توافق ها حکم طلاق جاری خواهد شد.
  • اجرای صیغه ی طلاق نیز بدون نیاز به حضور دو طرف امکان پذیر خواهد بود.

مراحل طلاق توافقی چیست

  1. پیش از هر چیزی کوشش کنید میان خود گفتگو کنید و تا جای ممکن راه های بازگشت را بررسی کنید و اگر به راستی راه حلی وجود نداشت تصمیم به طلاق توافقی بگیرید.
  2. پس از تصمیم گرفتن در این زمینه باید مدارک خود را به وکیل طلاق توافقی ارائه دهید. جهت دریافت مشاوره حقوقی 09177872219
  3. پس از اینکه نیاز است که در دفتر وکالت حضور یافته و توافقات خود درباره ی مهریه یا حضانت فرزندان و نقه و … را نزد وکیل مکتوب نمایید.
  4. این توافقات توسط وکیل امور خانواده صورت جلسه می شود و به امضای طرفین خواهد رسید.
  5. سپس جلسات مشاوره و داوری و .. توسط وکیل و از طرف زوجین انجام خواهد شد و دیگر نیازی به حضور دو طرف نیست. البته در صورتی که قانون آن را بپذیرد.
  6. گام بعدی حضور زوجه در آزمایشگاه است جهت دریافت گواهی عدم بارداری و تحویل این گواهی به وکیل
  7. در پایان طی هفته یا روز با حضور وکلای پایه یک دادگستری صیغه طلاق در دفترخانه جاری و در شناسنامه ثبت خواهد شد و سند طلاق تحویل مرد و زن می شود.

حقوقی در زمینه طلاق توافقی سریع 091777872219

مدارک مورد نیاز طلاق توافقی شیراز

  1. باید زوجین اصل سند ازدواج را تحویل دهند.
  2. همچین اصل شناسنامه زن و مرد و یا کپی آن تحویل وکیل شود.
  3. افزون بر آن اصل کارت ملی طرفین مورد نیاز است.
  4. اگر اصل سند ازدواج وجود نداشت می توان سند کپی آن را از دفترخانه محل عقد نکاح دریافت کرد و تحویل وکیل داد.
  5. طلاق توافقی در شیراز

    طلاق توافقی در شیراز

چگونگی مراحل و مدارک طلاق توافقی

در طلاق توافقی، زن و شوهر باید در خصوص مقدار مهریه، حضانت فرزندان، اجرت المثل ایام زناشویی و زندگی مشترک و نفقه، حقوق مالی و دارایی‌ها نزد وکیل دادگستری و در این دفتر وکالت توافق کنند، وکیل نیز بر حسب توافق های ایشان، برای صدور حکم طلاق اقدام می نماید. در نهایت در صورت نیاز وکلای این دفتر اقدام به پیگیری حذف نام همسر از شناسنامه خواهند نمود.

طلاق توافقی چیست و چگونه انجام می شود

مرد هر زمان بخوان می تواند زن خود را طلاق دهد. لیکن ابتدا باید حق و حقوق زن را پرداخت نماید. این مورد مربوط به طلاق یک طرفه است و البته طلاق یک طرفه با نوع توافقی جدا شدن متفاوت است. در طلاق توافقی طرفین می توانند توافق کنند، برای نمونه زن مهریه خود را در برابر حق طلاق بذل کند

بهتر است زوجین پیش از اقدام و مراجعه به وکیل طلاق توافقی حتما با چند روانشناس گفتگو و مشاوره داشته باشند و اگر نظر مشاورین بر خاتمه یافتن زندگی زناشویی بود، آنگاه برای جدایی به اقدام نمایند. چرا که طلاق یک تصمیم بزرگ در زندگی است و می تواند همگی دوران زندگی یک شخص را تحت الشعاع قرار دهد. طلاق توافقی شیراز

حقوقی در زمینه طلاق توافقی سریع 091777872219

هزینه طلاق توافقی و قانون جدید

ممکن است زوجین قصد داشته باشند طلاق در مدت زمان بسیار اندک انجام شود و در صورت نیاز به دلیل درگیری های روحی و روانی در دادگاه یا مشاوره ها و داوری ها شرکت نکنند و ممکن است

طلاق توافقی چقدر طول می کشد

این پرسش نیست کمی دارای مشکل است. برای نمونه طلاق توافقی در شیراز برپایه ی قانون جدید می تواند تا 3 تا 5 ماه طول بکشد و نیاز به حضور مداوم زوجین در جلسات و مشاوره ها و داوری ها است. البته در موارد ویژه که قانون اجازه دهد امکان انجام سریع مراحل وجود دارد.

مدارک طلاق توافقی

مدارک طلاق توافقی

طلاق توافقی و مهریه زن

زن یا زوجیه باید بداند که در صورتی که مرد و شوهر اموالی برای توقیف نداشته باشد به اجرا گذاشتن مهریه ندان کار خردمندانه ای نیست و نتیجه ای در بر نخواهد داشت. به صورت کلی بهتر است از مشاوره های گوناگون استفاده شود تا از انجام طلاق جلوگیری شود اما اگر نظر کارشناسان این نبود می توان :

زوج می تواند به سادگی با اثبات اعسار و نداری در دادگاه و پیش قاضی مربوطه، مهریه را اقساطی کند و روابط نادرست میان طرفین تا سال های دراز دنبال شود و البته هم زن و هم مرد در این سال ها به شدت افسرده و ناتوان ( از دیدگاه روانی ) خواهند شد و عمر خود را در این درگیری ها صرف خواهند نمود.

نوشته های مشابه