Uncategorized

پرسش و پاسخ درباره طلاق و طلاق توافقی

پرسش و پاسخ  طلاق توافقی شیراز

در این مطلب آموزشی به موضوع پرسش و پاسخ درباره‌ی پرونده‌‎ها و دعاوی خانواده از جمله موضوع طلاق و طلاق توافقی و موضوع مهریه و شرایط طراق یک طرفه از طرف زن یا مرد می‌پردازیم. در ادامه شما می‌توانید پرسش‌های حقوقی خود را در بخش نظرات همین پست وارد نمایید تا پاسخ خود را دریافت کنید. در نظر داشته باشید که هیچگاه فریب عناوین نادرستی مانند بهترین وکیل طلاق متخصص خانواده را نخورید. به صورت کلی این عناوین نادرست و غیرقانونی هستند.

1- آیا طلاق و طلاق توافقی را می‌توان بدون حکم دادکاه در دفتر ثبت طلاق ثبت کرد؟
خیر و‌ هرگونه طلاق بایستی ابتدا از دادکاه حکم گرفت و مراحل مربوطه را طی کرد و بعدا مجوز ثبت طلاق داده می‌شود.

طلاق در شیراز 09177872219

2- آیا طلاق توافقی شرعی یا طلاق را در دفتر ثبت طلاق یا توسط روحانی بدون حکم دادگاه میتوان اجرا نمود و ثبت رسمی نمود؟
خیر چنین طلاقی رسمیت ندارد و‌ در هیچ ‌ارگان دولتی پذیرفته نمی‌شود حتی اگر شرعی باشد و‌ حتی اگر دفترچه نیز صادر شود. لذا حتما باید مراحل دادگاه را گذراند و تا ابتدا حکم طلاق یا حکم طلاق توافقی صادر گردد و بعدا ، این حکم را می‌توان در دفتر خانه ثبت طلاق؛ ثبت کرد. و پس از آن است که این طلاق در تمام ارگان‌ها پذیرفته می‌شود و در اداره ثب احوال نیز، سوابق طلاق درج میگردد. و از اثرات و مزایای آن میتوان در تمام کشورها استفاده کرد‌،

مشاوره طلاق و طلاق توافقی وکیل خانواده

مشاوره مهریه و طلاق توافقی وکیل خانواده

3- طلاق چیست و بهترین نوع طلاق چیست؟
پایان عقد ازدواج را طلاق می‌گوییم. و ‌حتما بایستی حکم طلاق در دادگاه و ‌توسط قاضی صادر شود. بهترین نوع طلاق شاید طلاق و جدایی با توافق است که در آن زن‌ و‌ مرد در مهریه و‌ حضانت فرزندان و طریقه ملاقات فرزندان به توافق می‌رسند و ‌بدون درگیری و ناراحتی‌های روحی و‌روانی و حیثیتی معمول در طلاق‌های یک طرفه، طلاق ثبت می‌گردد‌.

4- طلاق یک طرفه از طرف مرد یا زن چقدر زمان می‌برد؟
طلاق یک طرفه خصوصا از طرف زن بسیار مشکل است. چراکه ‌حق طلاق در قانون به مرد واگذار شده است و تنها در شرایط بسیار خاصی زن می‌تواند به صورت یک طرفه درخواست طلاق کند و در اکثر موارد نیز با درخواست طلاق زن موافقت نمی‌گردد! و زن ممکن است در طلاق یک طرفه سال‌ها درگیر شوند ولی به نتیجه نرسد. ولیکن منصفانه‌ترین راه در عموم طلاق‌ها، طلاق توافقی ست چرا که این‌نوع طلاق بدون درگیری معمول و صرف وقت و انرژی با شرایط انسانی‌تر و در آرامش هماهنگی بسیار بیشتری انجام می‌شود.

زوجین خصوصا مرد بایستی به این آگاهی رسیده باشد زمانی‌که به‌هیچ وجه زن‌ حاضر به زندگی نیست برای آرامش خود، طلاق توافقی را به‌جای طلاق یک‌طرفه انتخاب نماید و زن ‌نیز بهتر است در خصوص مهریه بر اساس توانایی مرد قسمتی از مهریه یا تمام مهریه را ببخشد تا مرد نیز بتواند با طلاق ،موافقت نماید. و سال‌ها درگیر دادگاه و‌ استرس و آسیب‌های بی پایان نگردند‌ و مرد نیز بهتر است انصاف و‌انسانیت را مد نظر قرار دهد.

طلاق در شیراز 09177872219

5- ایا زن هم می‌تواند یک طرفه درخواست طلاق نماید و هم کل مهریه را مطالبه کند؟
زن در هر شرایطی میتواند مهریه را مطالبه کند. ولیکن ممکن است پس از سال‌ها در دادگاها موفق به دریافت مهریه گردد ولیکن نتواند طلاق بگیرد چرا که جدایی حق مرد است! لذا زوجه بایستی با تمامی قوانین آشنایی داشته و بعدا بهترین راه را انتخاب نماید. زن فقط در شرایط بسیار محدود و‌خاصی از جمله اعتیاد شدید مرد به مواد مخدر و فقر شدید مالی مرد میتواند اقدام به طلاق یک طرفه کند که راهی بسیار دشوار است. و بهتر است زوجین بجای طلاق یک طرفه جهت جدایی فوری و سریع که هر دو آسیب کم‌تری می‌بینند موافقت نمایند و‌ هر دو ‌بر اساس انصاف شرایط یکدیگر را در نظر بگیرند و‌جهت طلاق توافقی و‌توافق در مهریه، توافق نمایند‌. بدین طریق طلاق توافقی بجای طلاق یک طرفه انجام‌ می‌پذیرد و برای این‌که حقوقشان ضایع نگردد بهتر است از قوانین مطلع باشند.

3 دیدگاه در “پرسش و پاسخ درباره طلاق و طلاق توافقی

  1. سیف اله خسروانی شیری گفت:

    سلام من دخترم عقد کرده ولی دامادم مریض جنسی است و توقعات حیوانی دارد نسبت به مشاغل جنسی و اعتقادی به اذیت شدن طرف مقابل در رابطه جنسی ندارد میخواهم به صورت توافقی طلاق بگیرند چکار کنم که دخترم بیشتر آسیب نبیند و زودتر طلاق جاری شود

    1. gardanandeh گفت:

      لطفا با شماره تماس آقای دشتی وکیل پایه یک متخصص در امور طلاق توافقی فوری در ارتباط باشید 09177872219

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *