آموزش حقوق, دعاوی حقوقی, مشاوره حقوقی, وکیل بیمه, وکیل دیه

شرایط حقوقی حقوقی بیمه بیکاری چیست

وکیل بیمه در شیراز فارس

وکیل بیمه تامین اجتماعی و بیکاری

سازمان تامین اجتماعی از اداراتی است که با بیشتر مردم در کشور ایران و دیگر شرکت‌های خصوصی و دولتی در پیوند است و باتوجه به اینکه قانونی به نام قانون تامین اجتماعی وجود دارد و این قوانین برای بسیار گنگ و نامفهوم است نیاز به بهره گیری از وکیل بیمه بیکاری تامین اجتماعی در این زمینه خواهد بود. بیشتر مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد مربوط به اشخاص بیمه شده از این طریق است و طبیعتا مشاوره حقوقی بیمه تامین احتماعی در این زمینه یاری رسان خواهد بود.

برای نمونه دریافت کنندگان مشاوره در این زمینه پرسش اصلی دارند با این عنوان که در زمینه بیمه بیکاری باید به کجا مراجعه کنند؟ و یا اینکه در چه زمانی باید کلا برای دریافت بیمه بیکاری اقدام کنند؟

گاهی پیش می‌آید که کارگران و کارمندان به دلیل ناآشنایی با این موارد حق و حقوق خود را از دست می‌دهند. در حالی که قانون گذار در قانون بیمه تامین اجتماعی صراحتا اعلام کرد که کارگران از زمان اخراج یا تعدیل نیرو از سمت کارفرما طی 30 روز برای دریافت حق بیمه بیکاری اقدام نمایند و اگر در این مدت کار انجام نشود ممکن است که این حق مسلم برای کارگران مشمول مرور زمان شود. به ویژه در سال 1399 با وجود افزایش و گسترش ویروس کرونا کوید 19 این موضوع اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

وکیل بیمه بیکاری تامین اجتماعی در شیراز

وکیل بیمه بیکاری تامین اجتماعی در شیراز

شرایط بیمه بیکاری در قانون

یکی از مهم‌تیرن شرایط داشتن بیمه بیکاری، دارا بودن یک سال پیشینه کار یا همان سابقه کار است. اما اگر کارگر و کارمند در طول این یک سال در چند کارگاه و با چند کارفرما مشغول کار بوده است، باید دست‌کم شش ماه پیشینه بیمه در آخرین کارگاه برای کارگر وجود داشته باشد. اگر بین کارگر و کارفرما یک قرارداد وجود داشته باشد و کارفرما پیش از این‌که پایان مدت قرارداد فرا برسد قصد داشته باشد کارگر خود را اخراج کند.

با این شرایط کارگر می‌تواند با بهره گیری از مشاوره وکیل بیمه بیکاری در شیراز یا دیگر شهرها و در دست داشتن قرارداد خود به اداره کار مراجعه نموده و درخواست بازگشت به سر کار خود را مطرح کند. اما اگر قرارداد هم وجود نداشته باشد و شخص بیش از یک سال کار کرده باشد امکان مطرح کردن شکایت وجود خواهد داشت. این امکان وجود دارد که پرونده به صورت دعاوی حقوقی یا دعاوی کیفری با وکیل دیه و بیمه و در صورت نیاز وکیل زن در شیراز در صورت امکان پیگیری شود.

بازدیدکنندگان گرامی در صورت نیاز به مشاروه حقوقی بیمه و سپردن پرونده حقوقی خود در زمینه دعاوی بیمه خودرو، بیمه آتش سوری، بیمه و دیه اشخاص و تصادفات، بیمه باربری، بیمه اشخاص و بیمه مسئولیت می‌توانید در این زمینه از خدمات حقوقی وکلا بهره ببرید. وکیل فعال پایه یک دادگستری در شیراز در امور بیمه و دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه… آماده ارائه خدمات حقوقی در این زمینه است.

پایه یک بیمه در شیراز
تماس/پیامک جهت دریافت 09177872219

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *