وکیل, مشاوره حقوقی

ویژگی‌های

وکالت چیست

وکالت در معنای لغوی به معنی اعتماد کردن و سپردن است. در واقع وکیل کسی است که از سوی کس دیگری به صورت حقوقی یا حقیقی در پی نوشتن یک عقدنامه یا پیمان‌نامه برای انجام دادن یک کار استخدام می‌شود. وکالت به دلیل حساس بودن دفاع از موکل دارای اهمیت ویژه است و ممکن است سودهای مالی و معنوی یا زیان‌های مالی و معنوی را در پی داشته باشد در نتیجه انتخاب یک وکیل خوب به‌شدت دارای اهمیت است.

در واقع یک وکیل خوب باید دارای تعهد و وجدان کاری در برابر قانون و موکل خود باشد. او باید وکالت موکل خود را همانند وکالت خود از خود بداند! یک وکیل باید همگی دانش و زمان و وجود خود را براای دفاع از موکل خود به میان آورد و موکل نیز در برابر وکیل دارای وظایفی است که معمولا در عقدنامه و قرارداد میان دو طرف در نظر گرفته می‌شود.

پایه یک دادگستری 09177872219

ویژگی‌های وکیل

داشتن تعهد: نخستین گزینه داشتن تعهد و دانش کافی علمی حقوقی است. یک وکیل پایه یک دادگستری
سن و دیگر موارد در بیش‌تر مواقع دارای اهمیت نیست. یک وکیل غیر متخصص با دارا بودن سن بالا در برابر یک وکیل آگاه با دانش بالا دارای اولویت نیست.
اعتماد: موکل باید به وکیل خود اعتماد کامل داشته باشد. وکیل باید دارای شرافت کاری باشد و در برابر دفاع از موکل خود احساس مسئولیت کند. درست است که حق الوکاله یک حق برای وکیل است ولی لزوما دید وی به موکل خود نباید به این صورت باشد و اجرای قانون و گرفتن حق از دست رفته ی موکل نیز باید دارای اهمیت باشد. جزئیات پرونده را بداند و روی آن کار کند.
قول بیهوده: باید مراقب بود که پیروزی و عدم پیروزی در پرونده‌های قضایی حقوقی و کیفری به عوامل گوناگون بستگی دارد. اینکه یک وکیل قول 100% پیروزی بدهد درست نیست و به هیچ عنوان پذیرفته نخواهد بود. یک وکیل با دانش و می‌داند که ممکن است به هر دلیل رای صادر شده در نهایت چیزی به‌جز آنچه پیش بینی می کند باشد.

وکیل

همان‌گونه که گفتیم وکیل باید دارای تخصص و تجربه کاری در آن زمینه‌ی مورد نظر باشد. کوشش کنید که وکیل را با این ویژگی مهم برگزینید. یعنی اگر درگیر پرونده طلاق هستید با وکیل طلاق و طلاق توافقی در تماس باشید – اگر درگیر پرونده‌های مواد مخدر هستید با وکیل مواد مخدر – اگر نیاز به مشاوره حقوقی دارید مشاوره حقوقی را مد نظر بگیرید – اگر درگیر پروند دیه بیمه هستید دیه بیمه

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “ویژگی‌های

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *