وکیل, دعاوی طلاق و خانواده

طلاق توافقی مراحل و شرایط

وکالت طلاق توافقی شیراز کرج تهران بهترین

وکیل طلاق توافقی در شیراز و استان فارس

در صورت نیاز به وکیل طلاق توافقی متخصص در شیراز و مرودشت امکان ارتباط از طریق شماره تلفن و راههای ارتباطی برای کاربران پس از تعیین وقت برقرار است. شماره تلفن جهت هماهنگی اولیه:

وکیل طلاق توافقی در شیراز

وکیل طلاق توافقی در شیراز

مراحل طلاق توافقی و مدارک مورد نیاز

در زمان رخ‌دادن اینگونه از طلاق، باید این را در نظر داشت که همگی موضوع بستگی دارد به توافق زن و شوهر و زوجین پس از توافق اولیه درباره‌ی مواردی مانند مهریه ، نفقه ، جهیزیه و البته در صورت داشتن فرزند در رابطه با چگونگی حضانت و سرپرستی کودک ، به دادگاه خانواده رجوع کرده و دادخواست صدور گواهی ناسازگاری یا عدم سازش یا همان طلاق توافقی را می‌کنند و البته اگر در این میان به دلیل موارد حقوقی حساس که باید رعایت شود دو طرف دعاوی به وکیل پایه یک دادگستری مراجعه نمایند موضوع باید از طریق وکلا پیگیری شود.

گاه این شیوه بهترین گزینه برای جدایی است بنا به دلایل زیر:

  1. تشکیل نشدن پرونده‌های پرشمار در دادگستری
  2. عدم نیاز به مراجعه هر روزه و پرشمار زن و شوهر به دادگاه
  3. کوتاه بودن زمان صدور حکم طلاق و گواهی‌های مورد نیاز
  4. درگیری‌های کم‌تر زوجین و خانواده‌ها و کاهش استرس و دلهره و غیره
  5. عدم آسیب‌های روانی به فرزندان و کودکان

دادگاه خانواده

زن و شوهر برای گرفتن این شیوه از طلاق باید همراه با شناسنامه و عقدنامه ازدواج به دادگاه خانواده رفته و درخواست را پر کنند ( همراه با یکدیگر ) و همگی موارد مانند حضانت فرزند ، مهریه و جهیزیه و .. را مشخص نمایند. در این میان پس از دادن دادخواست برپایه‌ی روند همیشگی دادگاه به زوج و زوجه اعلام می کند که هر یک از زن و شوهر داوری از میان خویشان معرفی کنند که این داوران باید میان زوجین مذاکره و گفتگو کرده و کوشش کنند تا آشتی را در میان ایشان ایجاد کنند.

در صورتی که داوران به نتیجه نرسیدند، گزارش خود را به دادگاه عرضه می دارند و قاضی خانواده برپایه‌ی توافق زن و شوهر گواهی عدم سازش یا طلاق توافقی را به دفترخانه ی طلاق داده و صیغه طلاق جاری و ثبت می شود. باید دانست که این گواهی یعنی گواهی عدم سازش طلاق توافقی تنها سه ماه اعتیار دارد و اگر پس از این مدت زن و شوهر یا وکیل طلاق توافقی ایشان آن را اجرا نکرد از آن پس اعتبار قانونی نخواهد داشت.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “طلاق توافقی مراحل و شرایط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *