آموزش حقوق, دعاوی خانواده, مشاوره حقوقی

مدت زمان طلاق توافقی توسط وکیل خانواده

مدت زمان طلاق توافقی فوری

در این پست به موارد مهم و پرسش‌های مهم می پردازیم که زوجین در هنگامی که قصد طلاق توافقی را دارند به این دسته از پرسش‌ها برمی‌خورند از جمله سوالاتی مانند اینکه مدت زمان طلاق توافقی فوری و حالت معمول چقدر است؟ آیا نیاز به حضور زن و شوهر در کلاس های گوناگون است؟ قانون جدید طلاق توافقی چه می گوید؟ شرایط و مراحل انجام توسط به چه صورت است و… پس تا پایان با ما همراه باشید.

وکیل کیفری در شیراز 09177872219

مدت زمان طلاق توافقی فوری

مدت زمان طلاق توافقی فوری

مراحل و مدت زمان طلاق توافقی چقدر طول می کشد؟

مدت زمان طلاق توافقی بصورت معمول حدودا پنج ماه زمان می برد. زوجین بایستی ابتدائا در سامانه ای بنام سامانه بهزیستی ثبت نام کنند. پس از ثبت نام در سامانه بهزیستی پس از حدودا دو ماه مشاوره ها آغاز می شود. مشاوران از طریق دادگستری تعیین و به زوجین معرفی می گردند. مرحله مشاوره نیز نزدیک به یک ماه و نیم زمان می برد و گاها تا دو ماه جواب مشاوران به طول می انجامد. زوجین و به ویژه زن بایستی در کلاس‌های مشاوره شرکت نماید ‌.پس ارسال و دریافت از جواب مشاوران به دادگاه، حدودا دو ماه پرونده در دادگاه جهت انجام تشریفات طلاق و جلسه دادرسی ، ضبط می‌گردد. پس از آن حکم ابلاغ می گردد.

طلاق توافقی فوری و شرایط آن

البته روش طولانی مدت زمان طلاق توافقی برای زوحینی که تصمیم قطعی به طلاق گرفته اند و قبلا نیز نزد مشاوران روانشناس و… زیادی خارج از دادگاه رفته اند و همه مشاوران نظر به جدایی داشته اند شاید مفید نباشد و اثرات مخرب دوره طولانی مدت طلاق ممکن است باعث افسردگی بیش از پیش آنها گردد. لذا زوجینی که در وضعیت اسفناکی بسر می برند و از لحاظ روحی و روانی تحت فشار بوده و مشاوران نیز نظرشان بر جدایی ست و به هیچ وجه امکان تحمل یکدیگر را ندارند با مراجعه به وکیل طلاق توافقی در این دفتر وکالت، ضمن مشاوره ،مراحل طلاق توافقی انها در اسرع وقت و کوتاه ترین زمان ممکن پس از تکمیل مدارک ظرف حدودا دو هفته و 14 روز کاری انجام می پذیرد. و بدون نیاز به حضور آنها در مراحل و کلاس‌ها و… حکم جهت اجرای طلاق، تحویل زوجین می گردد.
البته زوجین مطابق با قانون پس از تحویل حکم میتوانند تا سه ماه حکم طلاق را به دفترخانه طلاق نبرند و طلاق را ثبت نکنند.

وکیل کیفری در شیراز 09177872219

طلاق توافقی زوجین ساکن خارج از کشور

طلاق توافقی سریع ظرف دو هفته در این دفتر وکالت، مخصوص زوجینی ست که یا خارج از کشور بوده و یا کارمند بوده و یا در شرایطی هستند که از لحاظ روحی یا مشغله کاری حاظر به حضور در هیچ مرحله ای در دادگاه و طلاق توافقی نیستند و تصمیم بر طلاق توافقی به صورت احساسی و عجولانه نگرفته باشند و پس از ماه‌ها و سال‌ها تفکر و مشاوره‌ها‌ مشکلات ایشان لاینحل با قیمانده باشد. لذا زوجینی که به صورت عجولانه و احساسی تصمیم گرفته باشند خصوصا آنجا که فرزند مشترکی نیز وجود دارد بهتر این است که تامل بیشتری کنند و طلاق توافقی خود را به تعویق بیاندازند‌ و حداقل نزد چندین مشاوره بروند و بعدا در صورت اصرار بر طلاق ،در این دفتر وکالت بدون نیاز به حضور زوجین خارج از کشور در ایران، و سایر زوجین در ایران بدون حضور در دادگاه و دفتر خانه و… دادنامه طلاق توافقی به صورت سریع و در کوتاه‌ترین زمان توسط وکلای این دفتر پیگیری و تحویل زوجین می شود و یا حکم طلاق توافقی و رای طلاق دادگاه به نشانی اعلام شده آن‌ها پست می گردد ( در درون پاکت پستی محرمانه ) .

وکیل کیفری در شیراز 09177872219

مدت زمان طلاق توافقی فوری

مدت زمان طلاق توافقی فوری

مشاوره با روانشناس جهت فرزندآوری

لذا به طور معمول حدودا نزدیک به 5 ماه زوحین بایستی منتظر صدور رای دادگاه و نتیجه دادنامه باشند. البته این روش طولانی طلاق برای زوجینی که در تصمیم خود مردد هستند مناسب است چون ممکن است مجدد به زندگی باز گردند. ولیکن زوجین بایستی در صورت برگشت به زندگی مشترک بهتر است با کمک و یاری مشاور روانشناس و… درباره فرزندآوری تصمیم بگیرند تا در صورت امکان ادامه زندگی مشترک شاهد آثار طلاق بر روی فرزندان طلاق نباشیم. و بهتر است نزدیک به دو سال با هم زندگی کنند تا مطمئن شوند با هم سازگاری دارند و اختلافاتشان حل و فصل شده است. نکته مهم این است که زوجین جهت طلاق توافقی نیاز به توافق بر سر مسائلی مانند حضانت فرزندان ، مهریه ، نفقه و .. دارند.

طلاق توافقی سریع شیراز لار لامرد بوشهر بندرعباس

حقوقی 09177872219

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *