وکیل, آموزش حقوق

مطالبه مهریه در عقد دائم توسط وکیل خانواده در شیراز

لوگو سایت ای وکیلان

پیش از هر چیز در صورتی که درگیر پرونده و دعاوی خانواده مانند مطالبه مهریه عقد و یا مطالبه مهریه عقد دائم هستید باید دانست که نباید به عناوین نادرست و غیرقانونی مانند بهترین وکیل خانواده در شیراز یا بهترین وکیل طلاق در شیراز و .. اعتماد کرد. در این مطلب به موضوع مطالبه مهریه در عقد یا خواهیم پرداخت. با توجه به این‌که این موضوع یعنی عقد در کشور ایران وجود دارد و شرایط قانونی خاصی را شامل می‌شود، نیاز است تا زوج و زوجه و زن و مرد که به عقد در می آیند حتما از موارد قانونی اطلاع داشته باشند و پیش از هر گونه اقدام به مشاوره حقوقی خانواده بپردازند.

این حقوقی حتی می‌تواند به صورت تلفنی انجام شود تا در آینده از مشکلات و کلاهبرداری های احتمالی جلوگیری شود. در صورت نیاز به وکیل خانواده و دسترسی به شماره تلفن وکیلپایه یک دادگستری در شهر شیراز و استان فارس نباید به عناوین غیرقانونی استناد کرد، و با مطالبی مانند معرفی وکیل خوب در شیراز را پذیرفت.

حقوقی 09177872219

مطالبه مهریه در محرمیت

مطالبه مهریه در عقد یا ازدواج و دائم هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد. در عقد هم مهریه و هم مدت باید تصریح شده باشد و برای هر دو طرف مشخص باشد. هنگامی که یا عقد جاری می شود و زمانی که محرمیت میان پسر و دختر برای آشنایی طرفین پیش از ازدواج جاری می شود، باید مهریه مشخص گردد و حتما در هنگام محرمیت مقدار و میزان و نوع مهریه تصریح گردد. پس از اینکه زمان عقد آغاز می شود مانند یک پریز تایمر دار دیجیتال دقیق کار می کند!

دادخواست مطالبه مهریه در عقد

همان طور که اشاره کردیم، مطالبه مهریه در عقد دائم و تفاوتی ندارد. یعنی در مواردی که ازدواج در دفتر ازدواج و با استناد به سند رسمی ثبت می شود، درست مانند یک ازدواج دائم می توان از طریق دادگاه خانواده و از طرف زوجه ( زن ) اقدام به تقدیم دادخواست مطالبه مهریه نماید. در مواردی که عقد در دفتر ازدواج ثبت می شود، زوجه می تواند همراه خانواده با مراجعه به دفتر ازدواج و به استناد به سند رسمی قانونی، مهریه خود را مطالبه نماید. و سر دفتر ازواج اقدام به صدور اجرائیه و ابلاغ به زوج می کند که با پیگیری وکیل مطالبه مهریه متخصص می تواند این ابلاغیه شامل این باشد که ظرف مهلت مقرر در اجرایئه، مهریه زوجه از سوی زوج ( مرد ) پرداخت شود.

ما در این جستار ( مطلب ) به مطالبه مهریه در عقد پرداختیم

حقوقی 09177872219

پرداخت مهریه توسط مرد در ازدواج

همان گونه که اشاره شد زوجه اگر ازدواج در دفتر ازدواج ثبت رسمی و قانونی شده باشد می تواند با بهره گیری از وکیل مهریه در عقد ، مانند ازدواج دائم اقدام به تقدیم دادخواست مطالبه مهریه کند. دفتر ازدواج با صدور ابلاغیه از زوج درخواست پرداخت مهریه در مدت مشخص را می کند.

در صورتی که زوج از پرداخت مهریه خودداری کند، زن همراه خود می تواند از طریق اجرائیات ثبت اسناد، می تواند با بهره گیری از وکیل خانواده با اقداماتی مانند ممنون الخروج کردن زوجه و یا توقیف حساب های بانکی و توقیف خودرو و املاک که به صورت رسمی به نام مرد است ( البته به جز استثناهای در نظر گرفته شده در قانون خانواده ) اقدام به دریافت مهریه و حق قانونی خود کند. نکته اینکه در این مورد ممکن است نامی در شناسنامه همسر ذکر نشود و نیازی به حذف نام همسر از شناسنامه نیز نباشد و در کل موضوع با طلاق توافقی تفاوت دارد.

نمونه دادخواست مطالبه مهریه در عقد

نمونه دادخواست مطالبه مهریه عقد در دسترس است و ما در این بخش یک نمونه کوتاه را خواهیم آورد اما بدون ذره ای شک این را باید با موکلین مطرح کرد که در چنین مواردی بهره گیری از وکیل متخصص می تواند درست مانند بهره گیری از پزشک متخصص باشد و نیاز است که حتما در صورت عدم آشنایی کامل با قوانین دعاوی و پرونده از طریق وکیل انجام شود. البته لازم به ذکر است که پیش از هر چیز باید تخصص و تجربه در نظر گرفته شود. تجربه لزوما به معنای سن نیست بلکه تخصص و مدت زمان کارکرد وکیل در دعاوی مورد اشاره می تواند باعث دفاع کامل از حقوق موکل شود. گاه همین موارد ساده اگر جدی گرفته نشود به دعاوی کیفری و .. خواهد کشید.

مهریه مالی است که در نکاح اعم از دائم و از طرف شوهر به زن داده می شود، ذکر مهریه در ازدواج شرط صحت آن است. ما در ادامه یک نمونه از دادخواست مطالبه مهریه را خواهیم آورد. اما این تنها یک نمونه از شامل همگی نکات ریز پیگیری دعاوی نخواهد بود.

درخواست محکومیت خوانده به پرداخت مبلغ ( مورد نظر ) تومان/ ریال ( شماره ( تعداد مورد نظر ) سکه تمام بهار آزادی ) به عنوان مهریه به نرخ روز.

لوگو سایت ای وکیلان

لوگو سایت ای وکیلان

ریاست گرامی دادگاه عمومی شهرستان شیراز

با درود، احتراما به استحضار می رساند اینجانب به استناد سند نکاح به شماره ( شماره مورد نظر ) تنظیم شده در دفتررسمی ازدواج به شماره ——– درتاریخ —— به عقد نکاح رسمی وقانونی خوانده در آمده ام.که وفق مفاد مندرج در عقدنامه تعداد —- سکه ی طلای بهار آزادی (به مبلغ ——— ریال) به عنوان مهریه بر ذمه خوانده تعیین وتوافق شده است. با در نظر داشت اینکه تاکنون اقدامی درجهت پرداخت آن ننموده است…..

امضاء خواهان – موضوع مهریه در عقد

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “مطالبه مهریه در عقد دائم توسط وکیل خانواده در شیراز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *