آموزش حقوق, کلاهبرداری, وکیل کیفری

نکات کیفری در رای کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع

شماره تلفن وکیل فعال شیراز

باید به یاد داشت کهم به صورت کلی عنوانی به نام بهترین وکیل از نظر قانونی کاملا نادرست است و طبیعتا نیاز است تا هر شخص نسبت به وضعیت خود و پرونده کیفری به کسب اطلاعات حقوقی در این زمینه اقدام نماید.

حقوقی 09177872219

جرم تحصل مال نا مشروع در حقوق جزا

برای انجام شدن و رخ دادن این جرم سه پایه اصلی قانونی، مادی و یا معنوی نیاز است و اگر این پایه‌های بنیادین ثابت نشوند و از سوی دادگاه رسیدگی کننده واضح و روشن در نظر گرفته نشود نمی توان برای متهم اقدام به صدور حکم محکومیت نمود. برای نمونه:

قانونی: هرکسی که به شیوه ای از امتیازهایی که به او در شرایط ویژه داده شده، مانند جواز صادرات، واردات و یا موافقت اصولی در خرید و فروش قرار دهد یا از آن سواستفاده کند یا در پخش کالاها تقلب کند و مالی را از این راه ها به دست آورد مجرم به شمار می آید.
مادی: باید در نظر گرفت این موضوع یعنی عنصر مادگی نمایش بیرونی جرم خواهد بود که ماند این است که به دست آوردن مال را از طریق غیرقانونی نصر مادی در سه شکل رفتار مجرمانه، اوضاع و احول لازم و نتیجه حاصل از آن می توان بررسی کرد.
سوء نیت نیز باید در این میان توسط وکیل کلاهبرداری یا وکیل کیفری در نظر گرفته شود.در واقع اراده و عمدی بودن ارتکاب جرم در تحصیل مال نا مشروع و غیرقانونی. البته این مورد به دو بخش سونیت عام و خاص تقسیم می شود که حتما باید بررسی گردد.

نمونه رای کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع

برائت و تبرئه از جرم کلاهبرداری

در خصوص اتهام آقای ا……به وکالت آقای . —…مبنی بر خیانت در امانت و تحصیل مال از طریق نامشروع موضوع شکایت خانم ز—…. بدین اختصار که شاکی مدعی است به مدت ۲ سال مؤسسه ——- را از متهم اجاره نموده و البته وظیفه مدیریت مؤسسه را طی مدت یاد شده به آقای ——..واگذار نموده لکن علیرغم وصول درآمد حاصل از فعالیت پرداختن آن به شاکی امتناع ورزیده است.

به نظر دادگاه با عنایت به محتویان پرونده از جمله نظریه کارشناسان متعدد برگزیده دادسرا به جهت اینکه متهم مبالغ قابل توجهی از وجوه شخصی خود را نیز به حساب درآمدهای مؤسسه واریز و برداشت نموده و آنچه کارشناسان اظهار نظر و برآورد کرده‌اند با ادعای شاکی انطباق نداشته بلکه بیانگر اختلافات مالی و اختلاف در حسابرسی است و سوء نیت متهم را اثبات نمی‌نماید مستنداً به ماده ۱۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری رأی بر برائت متهم صادر و اعلام می‌گردد رأی صادره حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان … می‌باشد.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “نکات کیفری در رای کلاهبرداری و تحصیل مال نامشروع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *