وکیل, دعاوی حقوقی, وکیل دیه

نکات حقوقی در دعاوی بیمه و دیه در شیراز

وکیل بیمه در شیراز دیه

انواع بیمه اشخاص

  • بیمه حوادث گوناگون
  • بیمه خسارت های جانی به افراد ( دعاوی مربوط به دیه افراد )
  • بیمه عمر افراد
  • بیمه سرمایه های اشخاص حقیقی
  • بیمه تکمیلی درمان
  • بیمه اموال، حوادث، آتش سوزی
  • بیمه مسئولیت خودرو که همان بیمه شخص ثالث است،
  • بیمه مسئولیت هواپیما و مسئولیت آن
  • بیمه مسئولیت کشتی و لنج و ..
  • بیمه مسئولیت مسئول جاب به جایی و ترابری و حمل و نقل
  • بیمه کارفرما و اصناف و مشاغل و تامین اجتماعی

حقوقی بیمه در شیراز دعاوی مربوط به بیمه خودرو، پرونده‌های مطالبات بیمه دیه افراد و دیه تصادفات در شیراز،  آتش سوزی، باربری، اشخاص یا بیمه مسئولیت، پرونده های حقوقی و کیفری بیمه کارکنان و تامین اجتماعی و دریافت

بیمه و دیه در شیراز  09177872219

مشاوره حقوقی دیه

وصول مطالبات بیمه و شکات از نمایندگی بیمه یکی از مشکلات معمول در امور بیمه و با شرکت‌های بیمه مطالبات معوقه بیمه گذاران و مشتریان در این زمینه است. البته از سویی شرکت های بیمه و بیمه‌گذاران به دلیل ورشکستگی یا بدحسابی و یا تخلف های کارمندان و نمایندگی‌های بیمه مشکلاتی را برای مشتریان به وجود می‌آورند. طبیعتا برای وصول مطالبات بیمه و معوقه بیمه باید از خدمات وکیل بیمه و وکیل وصول مطالبات بهره برد.

کسانی که در عرضه بیمه فعال هستند از جمله خود نمایندگی اصلی بیمه‌ها یا نمایندگی‌های فرعی و یا دلالان بیمه و صنوق تامین خسارات بدنی هستند. بیمه اشخاص نیز از جمله موارد مهم است که دارای چند نوع بوده که اشخاص حقیق و شهروندان می‌توانند در درازای زندگی خود و یا پس از فوت و مرگ از بیمه برای خود یا وارثان خود بهره ببرند.

داوری دعاوی حقوقی و کیفری بیمه

دعاوی حقوقی و کیفری مربوط به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط وکیل بیمه در شیراز می‌تواند پیگیری شود که شامل شرکت‌های بیمه ای که در قرارداد و شرایط بیمه وجود دارد شود. امادر قرارداد با بیمه گذار ممکن است که توافق بر این بوده باشد که برای حل کردن موارد اختلافی به داوری مراجعه نمایند. در ای بین اگر از پیش داور مشخص شده باشد بیمه گر و وکیل بیمه وی و شرکت بیمه یک داور را انتخاب می کنند و در نهایت این دو داور یک سرداور را برمی گزینند.

در مرحله بعد با نظارت وکیل بیمه این هیئت سه نفره کار سیدگی به پرونده اختلاف بیمه را انجام می دهند و اگر دو سوی این داوری را نپذیرند دیگر باید مورد از طریق مراجع قضایی و دادگاه پیگیری شود.

ببیمه و دیه در شیراز  09177872219

اسناد مورد نیاز جهت مطالبات خسارات بیمه

در قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی برای کسانی که دارای وسایل نقلیه زمینی هستند مسئولیت مربوط به شخص ثالث در نظر گرفته شده است. شامل این ماده ها:

  • ماده 1 قانون : دارندگان وسایل نقلیه ( اشخاص حقیقی یا‌ حقوقی) در صورت وارد کردن خسارت به اشخاص مسئول جبران خسارات بدنی و مالی به شخص ثالث هستند.
  • ماده 2 قانون: هر شخصی که بوسیله حوادث ناشی از وسایل نقلیه موتوری زمینی، زیان‌های بدنی یا مالی به او وارد شود، شخص ثالث میباشد بغیر از اشخاص ذیل:

قنون مربوط به بیمه‌گذار : مالک یا راننده وسیله نقلیه مسئول حادثه همسر و پدر و مادر و فرزندان و اجداد تحت تکفل بیمه‌گذار در صورتی که سرنشین وسیله نقلیه‌ای باشند که راننده یابیمه‌گذار مسئول‌حادثه باشد.
تبصره قانون مورد اشاره: اگر دو وسیله نقلیه باهم تصادف کنند، رانندگان آن در برابر یکدیگر شخص ثالث هستند،چه مالک وسیله باشند یا نباشند.

کام دادگاه مرجع رسیدگی به دعاوی بیمه است؟

در صورتی که میان بیمه گر و بیمه گذار اختلافی به وجود آید مرجع اصلی رسیدگی به دعوا در نهایت مرجع صالح برای رسیدگی به دعوا مرجع قضایی خواهد بود. برپایه ی ماده 10 قانون آیین دادرسی مدنی رسیدگی به این دعاوی بیمه در صلاحیت دادگاه عمومی انقلاب است. برپایه‌ی همین قانون ماده 11 آیین دادرسی مدنی دعاوی حقوقی در دادگاه مجل شرکت بیمه باید مطرح گردد. البته می توان دعوا را در دادگاه محل واقع شدن حادثه نیز مطرح نمود. موارد کلاهبرداری نیز در این زمینه است.

مشاوره دیه در شیراز وکالت دیه تصادفات

5 دیدگاه در “نکات حقوقی در دعاوی بیمه و دیه در شیراز

  1. شیما زارعی گفت:

    با سلام خدمت شما ممنون از سایت خوبتون میشه جواب سوال من رو بدین؟
    دیه شکستی از نوع خردشدگی درشت نی و نازک نی ساق پا و جراحی باز با قرار گرفتن نیل درون استخوان با ۴ پیچ و جای ۶ زخم که ۲ زخم ۷ سانتی و ۴ زخم ۲ سانتی چقدر است؟ استخوان نازک نی به حال خود رها شده و جوش خورده استخوان درشت نی التیام مطلوب دارد بعد از ۸ ماه. شرح تصادف بدین صورت است که بعد از برخورد ساده دو ماشین باهم و پیاده شدن زیان دیده، راننده مقصر اقدام فرار میکند و تصادف به صورت عمدی بوده و راننده با وجود دید کامل و آگاهی کامل حین فرار باعث ایجاد صدمه و شکستن پا شده.

    1. gardanandeh گفت:

      درود بر شما. لطفا جهت با شماره تماس وکیل در ارتباط باشید 09177872219

  2. محمد گفت:

    عرض سلام و ادب بیمه شخص ثالث از کار افتادگی دارد،؟ بیمه مورد نظر البرز می‌باشد حضوری کجا خدمت برسیم

    1. gardanandeh گفت:

      لطفا جهت مشاوره در زمینه دعاوی بیمه با شماره وکیل آقای دشتی در ارتباط باشید 09177872219

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *