آموزش حقوق, مشاوره حقوقی, وکیل کیفری, وکیل ملک

نمونه لایحه تخلفات ساختمانی ، ملکی و شهرداری

وکیل لایحه تخلفات ساختمانی

نمونه لایحه تخلفات ساختمانی : در صورت نیاز به وکیل ملکی، تخلفات شهرداری و ساختمانی در شیراز و استان فارس این دفتر وکالت آماده ارائه خدمات حقوقی تخصصی با بهره گیری از مجرب ترین وکلای پایه یک دادگستری در شهر شیراز جهت موکلین است. در این مطلب آموزشی حقوقی به موضوع پرونده تخلفات ساختمانی ، دعاوی ملکی و شهرداری خواهیم پراخت. این حوزه بسیار گسترده است و ما در این مطلب تنها به یک موضوع نمونه خواهیم پرداخت.

در پرونده حاضر خوانده دعوا از قوانین شهرداری و ساختمانی تخلف نموده و با نصب و ساخت غیر قانونی و غیر استاندارد کانال کولر باعث مزاحمت برای ملک همسایه و ضرر به ساختمان همسایه شده که در لایحه اخیر خواهان دعوا، تقاضای خسارت و از بین برون کانال کولر غیر قانونی طبق ضوابط شده است.

وکیل لایحه تخلفات ساختمانی

وکیل لایحه تخلفات ساختمانی

نمونه لایحه توسط وکیل ملکی و شهرداری در شیراز

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه کیفری ———- باسلام

احتراماً به وکالت از ناحیه ——– شاکی پرونده کلاسه*******، در راستای احقاق حقوق موکل مراتب اعتراض خود را به قرار منع تعقیب اصداری از شعبه محترم *** دادیاری دادسرای ناحیه یک ******* که در مورخه ***** به اینجانبان ابلاغ گردیده است به شرح ذیل معروض میدارم؛

همان‌گونه که مستحضر هستید اجرای عدالت مستلزم کشف و احراز حقیقت است و قانون آیین دادرسی کیفری نیز طریق کشف حقیقت را به طور کامل بیان نموده است تا در سایه آن و در چارچوب قانون تمام حقوق اصحاب دعوا رعایت گردد و این مطلب زمانی محقق است که با بررسی دلایل و مستندات ابرازی شاکی جلسه دادرسی تشکیل و با استماع اظهارات اصحاب دعوا در رسیدگی به دلایل و مستندات قانونی آنها و تحقیقات کامل نسبت به دعوا و اطراف آن صورت گیرد و سپس مبادرت به انشای رای یا قرار منع تعقیب گردد .

حال آنکه با عنایت به اوراق و محتویات پرونده آنچه مشهود است این مهم می باشد که قرار اصداری بدون توجه به اصول دادرسی من جمله اصل تناظر و ادله و امارات موجود و به صرف اظهارات مشتکی عنه صورت پذیرفته است حال آنکه دادیار محترم می بایست جهت احراز واقع و رعایت اصل تناظر جلسه‌ای تحت عنوان جلسه ی مواجهه حضوری بین اصحاب دعوا مقرر می نمود تا طرفین در سایه ی اصل تناظر اظهارات همدیگر را استماع و اگر پاسخی درخور داشته باشند ارائه نمایند حال آنکه در سرتاسر پرونده چنین اقدامی به چشم نمی خورد.

همچنین صرف نظر از این موضوع به عرض آن مقام محترم می رسانم علی رغم تحقیقات صورت گرفته در مورخه هفتم تیر ماه سال ۹۸ توسط ضابطین محترم دادگستری که به دستور دادیار محترم شعبه صورت پذیرفته و در صفحه ۱۶ پرونده درج گردیده است که حکایت از صحت ادعای موکل مبنی بر تحقق بزه مزاحمت ملکی توسط مشتکی عنه دارد دادیار محترم در اتخاذ تصمیم خود کوچک‌ترین دقت نظری به این موضوع نداشته است.

همچنین بر خلاف ضرورت تشخیصی در ارجاع امر به کارشناس محترم دادگستری و اظهار نظر کارشناس در راستای اثبات صحت یا سقم موضوع و مثبت بودن نظر کارشناس محترم مندرج در صفحه ۳۷ پرونده مبنی بر ایجاد مزاحمت ملکی و غیرمجاز بودن اقدامات مشتکی عنه در نصب کانال کولر متاسفانه هیچ گونه توجهی از ناحیه دادیار محترم به نظر موصوف که یک نظر فنی و تخصصی می باشد در اتخاذ تصمیم نگردیده است. ( لایحه تخلفات ساختمانی )

۳_ مشتکی عنه اقدام به معرفی یک نفر شاهد نموده است که صرف نظر از عدم اطلاع موکل و این‌جانبان جهت حضور در جلسه ی استماع شهادت شهود در راستای جرح شاهد تعرفه شده از ناحیه مشتکی عنه، مضمون شهادت نامبرده و صرف ادعاهای مطروحه توسط ایشان نمی‌تواند با وجود نظریه تخصصی کارشناس رسمی دادگستری و تحقیقات صورت گرفته از ناحیه ی ضابطان محترم دادگستری کافی جهت تبرئه مشتکی عنه از اقدامات غیر قانونی صورت گرفته و صدور قرار منع تعقیب از ناحیه دادیار محترم شعبه باشد.

حال از آن مقام محترم که به موجب قانون پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی و همچنین موظف به احیای حقوق عامه و گسترش عدل و آزادی های مشروع است در اجرای وظایف نظارتی آن تقاضامندم به اعتراض موکل نسبت به قرار منع تعقیب اصداری از شعبه **** دادیاری دادسرای ناحیه یک —– رسیدگی و از آنجایی که احترام به آزادی های مشروع و حقوق شهروندی و رعایت اصول و ارزشهای اسلامی در گرو اقدامات صحیح و عادلانه مسئولین قضایی و انتظامی می باشد با هرگونه ناعدالتی برخورد گردد و النهایه ضمن نقض قرار منع تعقیب اصداری، در راستای حفظ حقوق شهروندی تحقیقات بیشتری در این خصوص به عمل آید.

معرفی وکیل مجرب تخلفات ساختمانی و دعاوی ملکی

باید در نظر داشت که در زمان رجوع به وکیل نیاز است که حتما موضوع دعاوی به صورت تخصصی پیگیری شود. طبیعتا یک وکیل طلاق توافقی اگر به صورت تخصصی بر روی موضوع خانواده و این بخش از دعاوی خانواده متمرکز باشد امکان رسیدگی تخصصی به موصوع پرونده دعاوی تخلفات ساختمانی شهرداری را ندارد. یا وکیل بیمه در حوزه ی تخصصی خود بهتر می تواند از حقوق موکل خود دفاع کنید. ( لایحه تخلفات ساختمانی )

به همین دلیل است که پیشنهاد ما این است که پیش از هر چیز درباره‌ی گزینش وکیل با مشاوران حقوقی ما ( با شماره تماس رسمی پیامک ) در ارتباط باشید تا بهترین گزینه به شما معرفی شود. ما پیش تر نیز به موضوع قوانین شهرداری تخریب ملک پرداخته ایم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *