آموزش حقوق, وکیل کیفری

نمونه رای آدم ربایی کیفری و جرائم منافی عفت کمتر از زنا

وکیل کیفری شیراز آدم رابی شرب خمر تجاوز

در این مطلب آموزشی حقوقی یک نمونه رای دادگاه مربوط به آدم ربایی کیفری و جرائم منافی عفت کمتر از زنا و نمونه دفاعیات وکیل کیفری در زمینه آدم ربایی و جرم زنا و منافی عفت آورده شده است. در واقع این یک نمونه بازسازی شده و غیرواقعی است که دارای چهارچوب حقوقی و آموزنده می باشد. این دسته از موارد ( مثلا پرونده آدم ربایی ) حقوقی و کیفری معمولا توسط وکیل کیفری باتجربه و دارای انجام می شود. به صورت کلی پرونده های کیفری نیاز به ویژه دارند. این پرونده پیرامون جرم آدم ربایی و تجاوز است که برای نمونه آورده می شود.

وکیل پرونده  کیفری آدم ربایی تجاوز در شیراز

در صورت نیاز به دسترسی به وکیل فعال پایه یک دادگستری در شیراز و استان فارس و وکیل کیفری می توانید با شماره تماس های رسمی ما جهت تعیین وقت قبلی در ارتباط باشید. طبیعتا برای این دسته از دعاوی کیفری نیاز به وکیل کیفری خواهد بود و مثلا وکیل طلاق توافقی یا وکیل مهریه امکان رسیدگی حرفه ای به چنین دعاوی را نخواهند داشت.

وکیل کیفری در شیراز 09177872219

وکیل کیفری شیراز آدم رابی شرب خمر تجاوز

وکیل کیفری شیراز آدم رابی شرب خمر تجاوز

موضوع رای آدم ربایی و جرائم منافی عفت کمتر از زنا

بازجویی به عمل آمده از وی در صفحه دوم پرونده اظهار داشته : از ———- به قصد فلکه ——— سوار تاکسی پراید شدم بعد از رسیدن به فلکه ——— ایشان مسافری سوار نکرد و درب ماشین را قفل کرد … و در صفحه 28 پرونده بیان داشته : اولین اس . ام . اس را به شوهرم دادم گفتم در تاکسی گیر افتادم چه کار کنم … شوهرم اس . ام . اس داد گفت کجایی ؟ گفتم اول خیابان —– هستم … و در بازجویی انجام شده از وی طبق صفحات 34 و 35 پرونده اظهار نموده : به قصد ———- از مبدا بلوار ———– در ——-سوار تاکسی شدم به سر ———– که رسیدیم چندین مسافر ایستاده بود من گفتم چرا سوار نمی کنی … زنگی از سمت شوهرم به گوشی من شد و من رد تماس دادم و نوشتم که در ———-هستم … و با توجه به اینکه شاکی از شهر ———–تا ———شهر و فلکه ———که مسافتی در حدود سی کیلومتر می باشد در داخل خودروی متهم بوده و طبق ادعای خودش در طول مسیر مورد آزار و اذیت به عنف از ناحیه متهم قرار گرفته و با توجه به بعد مسافت طی شده و ساعت وقوع بزه که 11 صبح بوده شاکی به راحتی می توانسته با داد و بیداد و سر و صدا از مردم استمداد بطلبد و با عنایت به اینکه متهم همدست دیگری نداشته و متهم نیز رانندگی می کرده سرو صدای شاکی به راحتی می توانست متهم را مجبور به توقف خودرو و پیاده کردن شاکی نماید.

وکیل کیفری در شیراز 09177872219

یا اینکه همان گونه که برای شوهرش پیامک می فرستاده و متهم نیز از این موضوع ممانعت ننموده به راحتی با پلیس 110 تماس بگیرد یا اینکه از شوهرش بخواهد که با پلیس 110 تماس بگیرد و ماوقع را اطلاع دهد همچنین با توجه به اینکه نوع پیامک های رد و بدل شده بین شاکی و شوهرش غیر طبیعی و خارج از قاعده ارسال پیامک بین زن و شوهر در خصوص اطلاع موارد منافی عفت می باشد و مضافا به اینکه صرف تغییر مسیر توسط متهم در محدوده فرهنگ شهر بدون احراز عنف و اجبار و عدم رضایت شاکی نمی تواند مصداق آدم ربایی و ربایش تلقی گردد لذا به لحاظ فقد ادله اثباتی بزه کاری متهم در خصوص اتهام آدم ربایی احراز و اثبات نمی گردد و همچنین در خصوص اتهام متهم مذکور دایر بر مزاحمت برای بانوان ( اعلامی در کیفر خواست ) با عنایت بعنوان اتهامی مذکور به اتهام عمل منافی عفت مادون زنا ، در این خصوص نیز اتهامی متوجه متهم نمی شود و دادگاه با توجه به اصل بنیادین برائت و با استناد به اصل 37 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده 4 قانون آیین دادرسی کیفری حکم برائت متهم از اتهامات آدم ربایی و مزاحمت برای بانوان صادر و اعلام می نماید. این رای حضوری است و ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است.
مستشاران شعبه اول دادگاه کیفری استان —————-

وکیل کیفری در شیراز 09177872219

در خصوص اتهامات متهم پرونده کیفری

شغل آزاد – راننده تاکسی – با سواد – متاهل – تبعه ایران – ———– مذهب —–– فاقد سابقه کیفری موثر – اهل و ساکن ———– بازداشت با قرار بازداشت موقت با وکالت آقایان و——— دایر بر آدم ربایی با وسیله نقلیه و انجام عمل منافی عفت مادون زنا موضوع شکایت فرزند نعمت اله اولا با عنایت به جمیع اوراق و محتویات پرونده شکایت شاکی مذکور اظهارات متهم در جلسات بازپرسی و اقرار سریع وی در دادگاه در خصوص انجام اعمال منافی عفت مادون زنا با شاکی بزه کاری نامبرده در این خصوص محرز و مسلم می باشد و بر این اساس دادگاه با استناد به مواد 171 و 172 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 و ماده 637 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375 حکم به محکومیت متهم مذکور به تحمیل 99 ضربه شلاق تعزیری از حیث بزه عمل منافی عفت مادون زنا صادر و اعلام می نماید و با توجه به اینکه متهم راننده تاکسی بوده و به نحوی از این موضوع سوء استفاده نموده و در داخل خودرو خود مبادرت به این کار نموده از بابت مجازات تکمیلی با استناد به ماده 23 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392 نامبرده را به دوسال محرومیت از رانندگی با وسیله نقلیه موتوری محکوم می نماید. ثانیا در خصوص بزه آدم ربایی با عنایت به جمیع اوراق و محتویات پرونده اظهارات و دفاعیات و انکار متهم عدم ارائه عدله و مدارک مثبت ادعا از ناحیه شاکی – تناقض در اظهارات و گفته های شاکی بدین شرح که طبق گزارش مامورین در صفحه اول پرونده بیان نموده : اینجانب از شهرک —— سوار خودروی پراید به رانندگی آقای ———–شدم قصد داشتم به پل ———–آباد بیایم …. و طبق…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *