وکیل, وکیل چک

وکیل چک در شیراز سفته برات امور مالی

وکیل چک سفته شیراز

معرفی وکیل چک در شیراز شماره تماس

در این جستار به معرفی بهترین وکلای پایه یک دادگستری در شیراز ( وکیل چک در شیراز ) متخصص در امور دعاوی چک و چک برگشتی و سفته و اسناد تجاری و مالی خواهیم پرداخت. افزون بر این به توضیح برخی از مسائل حقوقی در زمینه‌های امور مالی و دعاوی و پرونده‌های مالی مربوط به چک و سفته غیره خواهم پرداخت.

وکیل چک در شیراز

وکیل چک در شیراز

اما پیش از آن در صورت نیاز به وکیل چک و سفته متخصص در امور دعاوی حقوقی چک برخی از وکلای پایه یک دادگستری این گروه بزرگ وکلای پایه یک دادگستری در شیراز و استان فارس به صورت تخخصی در این زمینه به پرونده می‌پردازند. آقایان امیرپور و قائدی از وکیل فعال پایه یک دادگستری در شیراز. جهت تعیین وقت و هماهنگی اولیه می‌توانید با شماره تلفن‌های مندرج در پست تماس حاصل فرمایید. ( 09177872219 )

نشانی و تلفن وکلا

نشانی دفاتر شخصی وکلا: آقای امیرپور شیراز – فلکه گاز / آقای قائدی شیراز – خیابان راه زند / آقای دشتی وکیل طلاق توافقی در شیراز – شیراز – 4 راه فضیلت — تماس جهت تعیین وقت قبلی برای وکیل چک در شیراز با شماره تلفن 09177872219

چک و اسناد تجاری

در این جستار به مواردی مانند شیوه‌ی اقامه دعوی مطالبه وجه چک + چگونگی ارائه‌ی دادخواست + چگونگی‌های بهره‌جویی از برتری‌های اسناد تجاری + چگونگی شکایت صدور چک بلامحل و تعقیب کیفری صادر کننده چک + شیوه‌ی وصول چک از راه اجرای ثبت و مشکلات آن خواهیم پرداخت.

اسناد تجاری چک و سفته و برات چیست

برای تعریف اسناد تجاری دارای بار حقوقی می‌توان چنین گفت که اسناد تجاری به همگی اسنادی که میان تاجران و کسانی داده و گرفته می‌شود گفته می‌شود. مانند اسنادی چون چک ، سفته و برات.

چک چیست

برپایه‌ی قانون ماده‌ی 310 قوانین تجارت باید گفت که سند چک یک نوشته است که برپایه‌ی آن صادرکننده مبالغی را که در ئپیش محال علیه دارد سراسر یا بعضا بازگشت و یا به دیگری واگذار می‌کند. البته این تحریف طبق معمول به دلیل داشتن واژه‌های عربی و اصطلاحات حقوقی نامفهوم است و ما در ادامه آن را به زبان ساده پارسی خواهیم آورد.
چک به زبان ساده: چک یک نوشته است که برپایه‌ی آن نوشتار کسی که آن را صادر کرده است می‌تواند همگی یا بخشی از پولی که پیش بانک دارد را پس بگیرد یا به دیگر کسان واگذار کند.

انواع چک عادی، تایید شده، تضمینی و مسافرتی

چک دو گونه اصلی دارد و البته دو گونه دیگر که جمعا 4 نوع می شود. چک عادی که چکی است که کسان ( افراد ) به حساب جاری خود می‌ریزند و کسی که آن چک را دارد ضمانتی به جز اعتبار صادرکننده‌ی چک ندارند. چک تایید شده چکی است که کسان بانک ها به جساب خود صادر می‌کنند و از سوی بانک محال علیه وجه پرداختی آن تایید می‌شود. بانک در واقع پس از امضا و تایید معادل پول چک را در حساب جاری آن کس مسدود می‌کند.

دو گونه چک دیگر شامل چک تضمینی یا رمز دار است. چک رمز دار تضمین شده از سوی همان بانک به عهده همان بانک و با درخواست مشتری صادر می شود و پرداخت از سوی بانک ضمانت می‌رود. کسی که درخواست کننده چک ضمانت شده است نیازی به داشتن حساب جاری در بانک صادر کننده چک ندارد.
هرچکی دارای جنبه حقوقی است یعنی صادرکننده ملزم است وجه آن را در سررسید بپردازدواما هرچکی کیفری نیست به این معنی که علی رغم مسئولیت پرداخت وجه ممکن است .

وکیل چک سفته شیراز

وکیل چک سفته شیراز

مطالبه وجه چک و صدور قرار تامین خواسته

مطالبه وجه چک و سفته و اسناد تجاری از روش‌های زیر قابل پیگیری حقوقی است و وکیل چک در شیراز به یکی از شیوه‌های حقوقی تخصصی کار را دنبال خواهد کرد. ( در صورت نیاز به وکیل چک در شیراز با شماره تلفن های درج شده در پست تماس حاصل فرمایید )

طرح شکایت کیفری

این شکایت ضد صادر کننده چک اگر جمع بودن شرایط حقوقی احراز شده باشد. یعنی می توان اقدام به شکایت کیفری از صادرکننده چک نمود. ضد ضامن ها و ظهر نویسان طرح دعوی کیفری امکان پذیر نیست. برای تعقیب چک کیفری کسی که چک را در دست دارد و دارنده‌ی چک به‌شمار می‌آید فرصت 6 ماه‌ای دارد ( پس از تاریخ صدور که زمان سررسید است ) تا برای دریافت پول به بانک مورد نظر مراجعه کند و در صورتی که چک قابل پرداخت از سوی بانک نباشد گواهی عدم پرداخت را دریافت کند و تا 6 ماه پس از دریافت گواهی عدم پرداخت چک از بانک نیز باید برای مطرح کردن شکایت به دادسرا رجوع کند.
کسی که شاکی است حتما باید به دادسرایی برود که بانک محال علیه  که گواهی عدام پرداخت را صادر کرده در حوزه‌ی قضایی و حقوقی آن دادسرا قرار داشته باشد.

( در صورت نیاز به وکیل چک در شیراز با شماره تلفن های درج شده در پست تماس حاصل فرمایید )

اقدام حقوقی از دوایر اجرای ثبت

برپایه‌ی قانون صدور چک، چک‌های صادر شده در عهده بانک ها در حکم سند باید اجرا شوند و دارنده ی چک توانایی این را دارد که اگر وجه پرداخت نگردد، از طریق دوایر اجرای ثبت تقاضای صدور اجرائیه صادرکننده و صاحب حساب را مطرح کند. برای این کار یعنی صادر کردن اجرائیه، دارنده ی چک باید خود چک و گواهی عدم پرداخت بانک را به اجرای ثبت اصناد جایگاه زندگی خود تحویل بدهد. و اجرای ثبت نیز با این شرط دستور اجرا را صادر خواهد کرد که امضای صادر کننده با نمونه امضای درون بانک از سوی بانک تایید شده باشد.

شماره وکیل چک شیراز

شماره وکیل چک شیراز

اقامه دعوی مدنی با دادخواست

در این شیوه وکیل چک دارنده ی چک ضد همگی مسئولین مورد از جمله صادر کننده و ظهر نویس و ضامن با گردآوری شرایطی در اعمل ماده ی 249 قانون تجارت اقامه ی دعوی می کند. ضمن آن کسی که چک را در اختیار دارد می تواند بات عمل به برخی از کارها بدون پرداخت حسارت احتمالی توقیف اموال بدهکار را از دادگاه درخواست کند.

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “وکیل چک در شیراز سفته برات امور مالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *