وکیل, وکیل چک

وکیل چک-سفته در شیراز وکیل فعال چک برگشتی

وکیل چک حقوقی

معرفی وکیل چک و سفته در شیراز

در این جستار به معرفی وکیل فعال چک در شیراز و ارائه تازه ترین قوانین درباره‌ی چک و چک برگشتی می پردازیم. جهت ارتباط با وکلای پایه یک دادگستری در شیراز و معرفی وکیل متخصص می توانید با شماره تلفن های این دفتر که در این پست درج شده در ارتباط باشید و البته تا پایان این مطلب را بخوانید تا با تازه ترین قوانین چک نیز آشنایی پیدا کنید.

دفتر حقوقی گروه بزرگ وکلای پایه یک دادگستری :

دفتر حقوقی و وکلای پایه یک دادگستری در شیراز می‌کوشد بهترین خدمات را توسط وکیل فعال پایه یک دادگستری در شهر شیراز و استان فارس به موکلین ارائه دهد. شما پس از تماس با شماره تلفن‌های ارتباطی دفتر و مطرح کردن موضوع دعاوی به یکی از وکلای پایه یک دادگستری در شیراز آقایان امیرپور، دشتی، قائدی، دهقانی و… بسته به موضوع و تخصص وکیل لینک خواهید شد.

( شماره تماس جهت هماهنگی 09177872219 )

معرفی وکیل فعال چک در شیراز

معرفی وکیل فعال چک در شیراز

گذشته از این‌که پیشنهاد این دفتر حقوقی ، دریافت مشاوره‌ی حقوقی و ارائه خدمات حقوقی در همگی موضوعات برای به دست آوردن حقوق شخصی و کاهش ایجاد اختلافات است ، گروه بزرگ وکلای پایه یک دادگستری در شیراز با داشتن دانش و تخصص و تجربه بایسته در هر یک از زمینه‌های حقوقی و  از قوانین و روش‌های قضایی و همچنین آشنایی و پیوند تاثیرگذار و به‌روز با مراجع و مراکز قضایی و دادگاه و امور قانوی با در نظر داشتن اخلاق حرفه­ ای و رعایت نگه‌داشت حقوق موکلین، به دفاع از منافع موکل پرداخته و تیم داوری این دفتر حقوقی نیز به داشتن تجربه و تخصص مورد نیاز و شناخت و پیوستگی با مراکز داوری درون مرزی و جهانی و چیرگی بر روش های در دست، در این مراجع ، امادگی عرضه خدمات تخصصی داوری را نیر دارد.

وکیل فعال چک برگشتی در شیراز

قانون چک

در ماده چنین می خوانیم : چک‌‌های صادر شده از عهده بانک‌هایی که برپایه‌ی قوانین ایران در درون کشور ایجاد شده یا می‌شوند همچنین شعبه‌های آنها در برون‌مرز از کشور در حکم اسناد بایسته و قابل اجرا و لازم الاجرا است و کسی که چک را دارد اگر به بانک مورد نظر مراجعه کرد و بخشی یا همگی وجه را دریافت  از وجه آن به علت بلامحل بودن یا به هر دلیل دیگری که نتیجه ین شود که به برگشت چک و عدم پرداخت گردد می‌تواند برپایه ی قوانین و آیین‌نامه‌های در پویند با اجرای اسناد رسمی وجه چک یا باقیمانده آن را از صادرکننده وصول کند.

وکیل چک برگشتی شیراز

وکیل چک برگشتی شیراز

صدور اجرائیه چک

برای صدور اجراییه چک کسی که چک را در اختیار دارد باید اصل چک و گواهی‌نامه مورد اشاره در ماده ۴ قانون و یا گواهی‌‌نامه درج شده در ماده ۵ را به اجرای ثبت اسناد محل تسلیم کند و به این اداره تحویل دهد.

اداره ی مربوطه یعنی اجراء ثبت تنها در شرایطی دستور اجرا را صادر می‌کند که برابر با اصل بودن امضای چک با مثال امضای صادرکننده چک در بانک از سوی بانک مورد نظر گواهی شده باشد.

دارنده چک می تواند هر کدام از این موارد باشد : یعنی کسی که چک در وجه او صادر شده و یا کسی که به نام او چک پشت‌نویسی شده باشد یا حامل چک (در باره ی چک‌های در وجه حامل) یا جایگاه قانونی قائم مقامی قانونی آنان.

«کسی که چک را صادر کرده باشد بايد در تاريخی که روی چک نوشته شده است، پول برابر یا مورد ذکر شده در بانك محال عليه وجه نقد را در اختیار داشته باشد و نبايد همگی يا بخشی از مبلغ را كه به اعتبار آن چك صادر شده است به گونه ای از بانك بیرون بکشد يا دستور پرداخت نکردن مبلغ چك را بدهد و همچنین نبايد چك را به گونه ای تنظيم کند كه بانك به انگیرزه هایی از جمله برابر نبودن امضا يا خط خوردگی در متن نوشته شده در چك يا نادرستی در نوشته های چك و دیگر موارد آن از پرداخت وجه چك خودداری کند . »

تبصره الحاقی چک

برپایه‌ی این قانونی یعنی تبصره (الحاقی ۱۳۶۷٫۳٫۱۰) برنهاده شده توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام) دارنده چک می‌تواند محکومیت شخص صدور کننده را در برابر به پرداخت همگی خسارت ها و هزینه‌های ایجاد شده که سرراست و به گونه ی معمول در راستای وصول طلب خود از سوی او ایجاد گردیده ، چخ پیش  از آن که پیش از صدور حکم یا پس از صدور حکم آن باشد، از دادگاه درخواست  کند. اگر که دارنده چک جبران خسارت و هزینه‌های یاد شده را پس از صدور حکم تقاضا کند، باید تقاضای خود را به همان دادگاه صادرکننده حکم ارائه کند.

چک – چک کیفریوکیل چکشکایت کیفری چک چه میزان زمان می برد؟ آیا چک ضمانتی را می توان با شکایت کیفری وصول کرد؟ اگر وصول چک از سوی وکیل انجام گردد چه برتری هایی برای موکل ایجاد خواهد کرد؟ این مباحث در پست های بعدی وبسایت…

وکیل فعال چک در شیراز

وکیل متخصص چک و سفته و امور مالی – چک برگشتی و دعاوی مطالبه وجه چک برگشتی و بلامحل در شیراز- سند تجاری

همچنین می توانید بخوانید: وکیل طلاق توافقی سریعوکیل مهریه و خانواده

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “وکیل چک-سفته در شیراز وکیل فعال چک برگشتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن (Esc)
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
وکیل پایه یک دادگستری علی دشتی
وکیل علی دشتی شیراز

وکیل علی دشتی شیراز

سایدبار دکمه اسکرول به بالا