وکیل, دعاوی مواد مخدر

دعاوی مواد مخدر چیست؟ در شیراز و استان فارس

وکیل مواد مخدر شیراز و استان فارس

پیش‌گفتار درباره‌ی جرائم مواد مخدر

کشور گرامی ما ایران، بدبختانه به دلیل همسایه بودن با کشورهای ناامن منطقه و از جمله کشور افغانستان ( که زمانی بخشی از ایران بزرگ فرهنگی بود ) همواره مورد تاخت و تاز قاچاقچیان مواد مخدر بوده است. مصرف و توضیع مواد مخدر برای مصارف غیر از اهداف درمانی دارای مجوز رسمی ممنوع است. باید دانست کمه رسیدگی به مبارزه با مواد مخدر در حقوق کیفری خواهد بود و رسیدگی به پس از مصرف با شاخه های حقوق و علوم پزشکی است.
به صورت کلی مصرف بالای مواد مخدر در کشور باعث ایجاد جرائم فراوان در این زمینه در کشور شده است. مجرمین و متهمین مربوط به این موضوع گستره‌ی فراوانی را شامل می‌شوند که این امر نیاز این دسته از افراد را به وجود دانش در این امر را بایسته می‌سازد.

علی دشتی وکیل پایه یک دادگستری 09177872219

چرایی  داشتن دانش در زمینه مواد مخدر در دادگاه

پیش از هر چیزی باید گفت که به دلیل حساسیت این امر و زیان‌های فراوان به جامعه و جوانان و خانواده‌ها ، بی‌گمان هدف وکیلی که در این زمینه کار می‌کند نباید جز، تادیب مجرم با توجه به قوانین موجود و دیدگاه قاضی دادگاه و پس از آن بازگرداندن مجرم به جامعه جهت کنار گذاشتن این جرائم مربوطه و دنبال کردن زندگی سالم باشد.

پیشینه‌ی قانون جرائم مواد مخدر

نخستین قانون گذاری درباره ی مجازات مواد مخدر به نظر قانون تحدید تریاک برنهاده شده در 12 ربیع الاول سال 1329 ه.ق است که البته در آن ( با توجه به ناشناخته بودن و موضوع ) اشاره ای به جرم بودن قاچاق یا مصرف آن نشده و تنها مسئولیت به عهده ی دولت گذاشته شده است. قرار بر این بود که پس از 7 سال از تاریخ تصویب استعمال و مصرف مواد مخدر از جمله تریاک به کلی ممنوع گردد که چنین نشد.
در سال 1304 در زمان تصویب قانون مجازات عمومی، مقنن در ماده 275 کشیدن و مصرف تریاک و افیون و شیره تریاک یا مرفین و چرس و بنگ به صورت آشکارا ممنوع گردید.

علی دشتی وکیل پایه یک دادگستری 09177872219

جرائم مواد مخدر چیست؟

می توان این جرایم چنین تعریف کرد که : هر گونه کاشت مواد مخدر ، ساخت و تبدیل مواد مخدر شیمیایی جدید ، جا به جایی و خرید و فروش هر گونه مواد مخدر ، پنهان سازی و نگه داری و مصرف همگی جرم به شمار می آیند. ( تریاک ، ماریجوانا و … )

مجازات جرائم مواد مخدر چیست؟

این مجازات در انواع گوناگون در نظر گرفته شده است. مجازات بدنی و جسمی و مجازاتی که آزادی را از شخص می گیرد و یا اینکه مالکیت را از وی ساقط می نماید ( نقدی و مصادره اموال )
1- اعدام و به دار آوخیتن 2- حبس و زندان 3- شلاق زدن 4- جزای نقدی – 5- مصادره اموال و دارایی ها

مرجع و دادگاه برای رسیدگی به این جرایم ممکن است دادگاه انقلاب و یا دادگاه عمومی بسته به موضوع باشد.

مشاوره مواد مخدر در شیراز

علی دشتی وکیل پایه یک دادگستری 09177872219

 

وکیل مواد مخدر در شیراز و استان فارس

وکیل مواد مخدر در شیراز و استان فارس

نوشته های مشابه

4 دیدگاه در “دعاوی مواد مخدر چیست؟ در شیراز و استان فارس

  1. بازتاب: خرگوش
  2. الهی گفت:

    باسلام
    بنده درمورخ1400/5/18در ایست بازرسی خرم بید استان فارس با 78کیلوموادمخدراز نوع تریاک گیرافتادم و بعداز گذشتن چند هفته بار قرار دادن وثیقه از زندان ازاد شدم وپیگیر پرونده ام شدم که بعد گذشتن مدتی حکم بنده به مدت6سال حبس و 204ملیون جریمه گردیدم و بعداز حکمی که صادر کردن قبل از اتمام 20روز از ماده442(تسلیم به رای)استفاده کردم ودادستان محترم موافقت کرد و یک چهارم از حبس وجریمه بنده را بخشیدن و بعداز درخواست ماده442نسبت به رفع توقیف کامیون درخواست دادم ودادستان محترم با درخواست بنده موافقت کردن و نامه ازادی کامیون بنده را بعداز تمام این مراحل صادر کردن و نامه ازادی کامیون را به پارکینگ شورای هماهنگی استان فارس اوردم اما گفتن که اول باید با دادستان کل استان مطرح کنیم وبعداز دوروز پرونده منو به دادگستری‌ و شعبه37تجدید نظر فرستادن وحکمی که بعدازاستفاده از ماده442قطعی قطعی شده بودو نقض کردن وحکم بر ضبط کامیون به نفع دولت
    الان این سوال برام پیش اومده که ایا بعداز اینکه دادستان خرم بید با تسلیم به رای بنده موافقت کرده بودن و حکمم قطعی قطعی شده بود چطور حکمو نقص کردن وکامیون ضبط و مصادره به نفع دولت شده
    در ضمن با چندتا وکیل کارکشته که صحبت کردم گفتن که تحت هیچ شرایطی امکان نقض حکم نبوده واین کار خلاف قانون بوده میخواستم راهنماییم کنید
    باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *